onsdag 5 mars 2008

Aprilväder i mars...

Jodå, det där luriga aprilvädret finns här också men infaller oftast i mars...och så även detta år. Alltså, i söndags och måndags var det nära högsommar (27 grader), i tisdags började det regna och imorse (onsdag) var det endast 2 grader varmt (kallt!) och fortfarande regnigt. Det var en temperaturminskning på dryga 20 grader på mindre än två dygn...

När vi imorse körde mot Hjalmars dagis kör vi en bit med utsikt mot bergen som ligger söder om Formigine och de var dagen till ära snöklädda...Dagiskompisar till Hjalmar som bor uppe i bergen kom i snötäckta bilar (upp mot 10 cm på taken) om de kom till dagis överhuvudtaget...en del var visst insnöade...

4 kommentarer:

Anonym sa...

27 grader - you lucky bastard!!
Här vaknades det till snö i morse och hela världen rasade samman kändes det som.
När är det dags för hemfärd? Nästa helg? Hoppas du har en stund över till mig, men jag förstår att det är mycket som ska hinnas med.
puss och kram
Mia

Nina sa...

Mia: jag har planer för oss...om du vill spendera tid med mig och Selma i Lund för att göra ett och annat inköp vill säga - detta sker under måndagsförmiddagen, jobbar vi fort kanske det kan hinnas med en lunch innan Selma och jag skall till sjukhuset!
Sara: jag slår en pling när jag befinner mig i Bjärred under söndagen...Hoppas vi hinner ses en kortis!

Anonym sa...

I'm on babe!!
Mia

Anonym sa...

Hej Nina och familjen!!
Kul att höra från dig. Jag tittar in då och då för att hålla mig uppdaterad, är lite dålig på att lämna nåt spår efter mig. Vilgots blogg har liksom inte hållits uppdaterad riktigt, då jag givetvis strulat till det med lösenordet, typiskt mig. Men vi har det bra, Vilgot fyller snart tre, och livet lunkar på.

Kram till dig

Sara Å