torsdag 13 mars 2008

Sjukdag!



Idag är både Hjalmar och Selma hemma från sina respektive dagis. Orsaken är att Selma, efter en rejäl hostattack i natt kräktes och för att vara på den säkra sidan (rädsla för maginfluensa...) så fick de stanna hemma idag. Inga fler symtom så än så länge har vi haft en härlig dag. Bifogar bilder från dagen blomplockning och vyn från vår terrass (vid klart och fint väder). Klart och fint väder är just vad Italien bjuder oss på idag...Strålande sol och runt 24 grader varmt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det någon finare än denna vy från sitt hem.
Minns bara första gången jag var i Österrike att jag vakna en morgon, och såg ut på morgon (vi kom på kvällen) denna vy, trodde inte det var sant. Det såg ut som t vykort Jag bodde i en by med (tror jag)namnet S:ta Maria, men har glömt en del, det var ju för 20 år sedan, har lite förståelse.

Men sen, denna underbara mössa som Selma har, är ju bara så fin.
Tänk att ha en sådan väninna som gör detta underbara arbete med brodering och allt. Först ska man sy mössan sen ska man brodera. Mycket fint gjort, jag blir imponderad, för detta har jag aldrig lärt mig.
Helt underbar.
Hälsningar Mamma Mona

Nina sa...

Ja, mamma, jag håller med dig...vyn är underbar och bergen gör att jag känne mig lite "hemma". Inte från Skåne då - utan från mina otaliga resor till alperna, som alltid känts nästan som hemma.

Angående mössan håller jag också med dig. Tackar dagligen kamrat Å i Lund för en vacker och användbar mössa - en mössa som dagligen fdessutom får beröm av, för oss, kända och okända människor!

Ses imorgon!

Anonym sa...

Tja! Sho!

Stackars barn! Hoppas allt är bra nu.

Jag har förstått att mycket i bloggandet handlar om väderläget. Här piskar vinden och snön yr, det är noll grader och bildörren har frusit fast. JAG VILL INTE HÖRA MER OM ATT DET ÄR 24+ I ITALIEN!!! Avundsjukan gnager...

Mattis vill hälsa till sina kusiner. Han säger ofta att han saknar Hjalmar och verkar tycka att ni har varit tillräckligt i Italien nu. Det tycker vi alla.

Glad påsk!
/Cecilia