onsdag 4 juni 2008

Vad var det där?


                                                                  Bilder från ett restaurangbesök med farmor och farfar.

Nu är det redan juni och snart har vi faktiskt varit i Italien ett helt år...i september alltså. Det känns osannolikt! Just nu känns det dock inte som Italien då regnet dagligen påminner oss om sin existens. Visserligen är det varmt mellan varven men nog skulle vi önska oss mera medelhavsklimat...den som vi förstått att ni (som är i Sverige) njuter av. Vi är ej avundsjuka - den är ni värda och snart hoppas vi att vädrets makter även inser att vi äro värda det.

Mormor (grattis på födelsedagen!) och P-H har kommit och åkt igen. Ett trevligt besök som innehöll det mesta som ett besök hos oss bör innehålla...Shopping och kultur i Modena, besök vid Gardasjön (i vilken jag och Hjalle faktiskt badade...), mat och vin, söndagslunch på restaurang och massor av lek och stoj. Dessutom innebar detta besök chans till lite barnvakt så jag och Seb drog iväg på egen hand och njöt av vin och ost på mysig uteservering i byn. Det var längesedan!!!

Nu väntar 2 veckor av sol (förhoppningsvis) och skola/dagis innan sommarlovet börjar och vi får besök från kusinerna N och L och kära moster K. Då blir det midsommarfirande, strand och hotellvistelse i Cesenatico och säkerligen en massa annat!

5 kommentarer:

Nina sa...

För er som undrar om jag pratar med mig själv så kom det först ett väldigt kort inlägg (endat VAR som rubrik) men sedan försvann det...Teknik och jag drar inte alltid helt jämt!

Anonym sa...

Ja, nu kommer vi snart!!!!!!!!!!
Oj vad vi längtar och ser fram emot det med stor förväntan alla tre. Leia frågar i princip varje dag: -Är det idag vi ska till Italien??????
Kram till er alla
Katja Noah Leia

Anna, Fair and True sa...

Jag var i Italien i helgen (Siena, Florens, Pisa, Lucca, Livorno, Montecatini Terme) och det var kring 20 grader och mest mulet och lite regn. Detta medan Sverige hade Europas varmaste väder! Men vi hade trevligt ändå och det är ju alltid härligt att åka till Italien!

Nina sa...

Anna, fair and true: Ja, vad skall man säga...du hann verkligen med en rejäl del av Italien under en helg...Vädret?!Idag inveg iallafall Hjalmar nya poolen och vädret har varit riktigt gott.

Turligt nog bjuder Italien på andra upplevelser trots att inte vädret alltid är det bästa!

Syster, N och L: vi längtar efter er!

Anonym sa...

Ja, familjen. Jag säger det igen, Tusen tack för en mycket härlig helg hos er. Jag hade det fantastisk skönt och trevligt...
Kram/sofia