fredag 16 juli 2010

Medelhavsväme

Jag har vant mig eller iallafall börjat vänja mig vid värmen. Medelhavsvärmen. Det har barnen med men inte Seb. Nej, för Seb sitter inne på ett luftkonditionerat kontor hela dagarna och släpps först ut efter kl. 17 och då vill han ha mer AC, mer AC. Bara AC. Så nu när jag verkligen tycker att det börjar svalt och svalka så vill han fortfarande vara inne i AC-kylt rum.

Visst är det varmt. Absolut varmt, men framförallt fuktigt. Just nu, 23.30, är det fortfarande över 30 grader. Det är inte det jobbiga - det jobbiga är luftfuktigheten. Säkert över 80 % och det klibbar gott. Nåja, jag sitter ute och NJUTER. Seb sitter inne och FRYSER! Snart är vi i Sverige. Jag hoppas sommarvärmen håller i sig för, trots allt, det finns inget bättre än en svensk sommar på bästa humör.

Inga kommentarer: