torsdag 16 augusti 2007

Aldrig mera Blocket...

Efter att ha städat ut förråd, vind och garderober insåg jag att vi hade massor av bebissaker som mest var i vägen. Jag skrev ihop annonser och la in på Blocket.se och tänkte att det här skulle gå snabbt...men vilket jobb...Jag hade satt ihop ett paket men de flesta som svarade ville bara köpa en sak här och en sak där och ingen av dem bodde i närheten utan allt skulle skickas via posten eller på annat sätt (för att få det billigare...) Vilket heltidsjobb jag hade innan min goda vän S dök upp som en räddande ängel och påminde mig om att hon själv skulle ha barn i december och därför kunde tänka sig att köpa vår vagn...Oj, vad det underlättade...Till nästa gång (om det blir någon) skall jag skriva att sakerna hämtas hemma eller har någon van annonserare på Blocket ett annat tips? Ett tag var jag riktigt sugen på att bara köra till tippen och slänga vagn, babysitter, babyskydd, babybjörn m.m, men visst hade det varit onödigt - det förstod ju t.o.m. jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

smått ska du ju ta till södra esplanaden! som ju är så trevligt också!

annars har du ju rätt med dom stora sakerna som skall hämtas på plats!

(eh som om jag var expert.. iaf blocket, esplanaden har vi stått på mååånga gånger!)