onsdag 8 augusti 2007

Tillfällena som gör det lilla extra...

Hjalmar, Selma och goa lille V leker medans föräldrarna äter...

Oftast tänker man inte på det men i vår situation så gör man det...alltid...tänker på de tillfällena och stunderna som man verkligen kommer att sakna när de inte längre är givna...Som idag när en av mina absolut äldsta och dessutom närmsta vänner E, med familj, kom på besök. Tänker inte på det allt för ofta då vi har bott på olika orter de senaste åren, men när vi ses kommer jag (och familjen) på hur trevligt och enkelt allting är när vi är tillsammans och då kommer jag också på att jag alltid saknar dig var jag och du än bor. Det finns fler stunder denna sommar som givit extra goda minnen inför flytten, självklart alla stunder men våra närmsta familjer (bla. Bakken med syskonen Lindström, lunch i Väggarp, korvgrillning i nya stugan eller en lugn och stilla kväll i Simrishamn)...för närmast är ju alltid familjen. Förutom familjen minns vi den självklara och alltid fantastiska midsommarfesten hos familjen B (i år dock ständigt avbruten av x antal mördarsniglar som skulle fångas...), en övernattning av familjen T i Ystad, kräftskiva i Lödde hos familjen L samordnad med vännen J och alla de vänner som var där och inte att förglömma 3 underbara dagar (för mig Nina) men syster och kompis E i Stockholm vilket Sebastian kompenserade med en sen kväll på stan med kompisarna N & D (jag har massor att ta igen...så ingen behöver kommentera denna aningen ojämna uppdelningen.) Till dessa tillfällena bör tilläggas de tillfällena som komma skall (de ser vi fram emot)...och alla de tillfällena som på grund av olika orsaker aldrig blir av...tyvärr...Och inte att förglömma de tillfällena som vi hoppas kunna dela med våra nära och kära i Italien!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nina och hela familjen..
Förstår att det börjar bli nervpirrigt nu inför er stora flytt till Italien, men ni kommer att få en underbar tid och kommer inte att ångra er ett dugg. Vilken möjlighet för Hjalmar och Selma att lära sig lite av det Italienska språket och kanske så lägger ni grunden för deras framtida intresse för att utforska världen.
Jag hoppas att jag och Katja kan komma och hälsa på er, det hade varit helt underbart..
Massor med kramar och Lycka till..
Anette

Anonym sa...

Hej Nina & co! Ja, nu är det inte så lång tid kvar till flytten och det märks även på det lite sentimentala inlägget på bloggen också. Jo, ens nära och goda vänner och familjen saknar man massor när man bor långt iväg. Som tur är så ska ni inte längre bort än Italien och folk kommer säkert att vilja komma ner och hälsa på er. Njut av de sista veckorna innan flytten. Vi ses om ett par veckor! Ska bli kul som bara den, och spännande att få träffa Selma också. Kram. Linda

Anonym sa...

Usch ja, vad jag och mina älskade barn kommer att sakna er alla. Ni har alltid funnits där för oss, i alla stunder. Men men, vi ser fram emot allt gott detta Italien äventyr kan ge oss och er.
Du är bäst, söstra min!
Kram på er alla
Katja

Anonym sa...

Ja du Nina, nu narmar sig flytten--och vad spannande det kommer bli for er! Sag pa korten att lilla Selma blivit mycket storre sen jag sag henne i februari! Hon satt ju sjalv upp och allt!
Det ar sa himla trist att vi inte hann ses nat nar jag nu var hemma, men vi hade verkligen fullt upp med brollopet, och sen familjen. Jag vet att du forstar, och jag hoppas pa att vi kommer till Italien och halsar pa istallet! Kanske ni tar en svang hit ocksa, det vet man aldrig:-)
Massa lycka till och kramar till er alla fran Anki i SD