onsdag 24 oktober 2007

Pavarotti, Sushi och en ny badmössa

Här kommer mitt försök att fotografera Luciano Pavarottis grav. Tyvärr är ju inte "min" kamera med mera så det blev att åka med lånekamera a´ la värsting från morfar och den kan jag inte helt manövrera...är ju uppväxt med "titta och tryck"! Iallafall, ni som vill se kan titta, ni andra skrolla nedåt.

I helgen var Hjalmar och Selmas faster C och kusin M här. Vi hade en härlig helg med god mat men godare glass och massor av mys. Tyvärr avslutades det hela lite tråkigt då någon sorts magåkomma drabbade oss, men förhoppningvis är den nu utstädad och förbi. Som sammanfattning så kan man ju tycka att den senaste veckan (7dagarna) inte varit någon höjdare (bilinbrott och magåkomma) - om vi bortser från ett finfint besök som gladde oss alla!

                                                                                       Kusinmys i soffan!

Idag har det regnat nästan hela dagen. Imorse stod Seb och jag och tittade ut och suckade och gnällde lite. Senare idag kom jag på att det med idag har regnat två dagar sen vi kom hit till Italien. Skall inte klaga men man blir ju så bortskämd av det vanligtvis så fina vädret. Ikväll kom Seb hem med italiensk hämtmat - SUSHI. Nej, inte ett dugg italienskt men vansinnigt gott! Sushin var köpt i Modena och i denna stad som har ca. 230 000 inv finns det två (2) sushiställe...otroligt! Men som tidigare skrivet - gott var det!

Imorgon händer två stora saker, morfar och E kommer på besök till oss och Hjalmar har sin första plask- och leklektion. I italienska simhallar är det obligatoriskt att ha badmössa. Jag har peppat Hjalle hela dagen och jag hoppas att han inte kommer vägra att ta på sin ljusblå badmössa. Och för att lugna er som tänkt komma hit i sommar och besöka det stora utomhusbadet med vattenrutschbana och allt så gäller bara badmössetvånget i inomhusbassängen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker bilderna från Pavarottis gravsten är bra! Man ser vad det föreställer och det är ju det väsentliga, eller hur? Bra att ni nu vet var gravstenen finns så att vi kan besöka den då jag/vi kommer ner till våren. Lite otur det här med magsjukan, men det tycks vara överstökat nu.

När Hjalmar ser att alla andra har badmössa, kommer han säkert inte att protestera att ha en egen mössa på sig.

För ovanlighetens skull har vi haft en mycket torr oktober månad. Här i Simrishamn har vi hittills fått 4 mm regn, så det är lätt att bli bortskämd med vädret. Hårda vindar har vi däremot i överskott. Därför landar inte golfbollen alltid där man siktade den!

Ha det fortsatt bra hälsar Per-Håkan

Anonym sa...

Fantastiskt med badmössan - då kan det ju omöjligt komma några hårbakterier i vattnet!
Bara en månad kvar nu - längtar

Puss och kram
Mia