måndag 19 november 2007

Som en blixt från klar himmel!

Alltid är det så att när man glatt berättar hur duktig någon är, påpekar att livet är härligt och bra - då händer det! Det ändras! Som tur är är det i detta fall inget allvarligt men nog snopet ändå. Skrev tidigare att Hjalle lagt bort nattblöjan och vi var så glada och han så stolt, men såklart, så fort inlägget var publicerat så hände olyckorna...precis som om någon sitter och ser att livet flyter på för enkelt och lätt och så skall det ju inte vara - vi människor måste ju kämpa och inte glida fram på räkmackor...Likadant var det med inbrottet i bilen (som vi/jag hade för en månad sedan) tidigare samma dag satt jag och tog en kaffe med en kompis och jag sa till henne att jag kände mig trygg här i Formigine, Modena, Italien och vad händer...Jo, 2 h senare gör någon inbrott i bilen...Vem är det som sitter och övervakar oss? Kanske skall man hålla sådana här saker för sig själv och inte berätta för andra så att "övervakaren" hör!? Men vad trist! Nåja...vi tar nya tag!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sådant händer nog alla lite då och då. Man skall inte vara försäker på natten och om de soves lite längre på morgonen.

Mamma Mona

Anonym sa...

Hej Nina m familj!

Ni verkar ha det mycket bra där nere eller ska jag säga hemma?!!! Jag provar igen, jag tror att E nämnde att jag skrivit tidigare... Det är jätteroligt att läsa om ert nya annorlunda liv, spännande! Dessutom är du så bra på att skriva så man bara måste in o läsa då o då! Kul att se barnen, Selma har verkligen växt sedan jag såg henne sist, det är ju i o för sig meningen... Fniss! De e så söta!

Kramar från Ullis

A L V A S - P A P P A ! sa...

Big Hjalle blir nog big Hjalle ganska snart!

Anonym sa...

Hej familjen!
Nu ska jag och K bara fixa det sista inför resan, för sedan bär det iväg imorgon bitti. Bussen från Kobjer går 7.57 :)Vi ses på em och vi hoppas på inga förseningar.
Ses snart!

Kram Eva