söndag 2 december 2007

Christmas Fair - så gick det...

Nja, det blev väl tyvärr ingen hit från vår sida...eller det kanske det blev ändå!?

Iallafall, vi kom, såklart, försent till "samlingen" för alla som lagat mat och när jag försenad släntrade in med en gigantisk Janssons Frestele i famnen så stod där redan en på buffe-bordet!? Jo, jo, lite irriterad var jag till en början - då hade jag ju inte behövt göra den under förmiddagen utan istället kunnat följa med resterade familj till lekplatsen och njutit av glada skratt och en underbar morgon...(klarblå himmel, sol och upp mot 12 grader vid halv elva-snåret...) Snart insåg jag dock att det var rätt skönt att min Janssons inte skulle ätas då de italienska anjovisarna som jag fått tag på inte överrenstämde med de svenska...ärligt talat så luktade dem kattmat! Hoppas ingen åt av den...

Mina hemmasydda hantverk (?); platspåsestrut (sådan som man samlar alla plastpåsar i under diskbänken för att hålla ordning) och julstrumpor i glada jultyger sålde som smör i solsken. Alla såldes och jag har dessutom några på order...Ofattbart! De andra hantverken sålde också bra så nog var vi (jag och mina "mammakollegor") nöjda med vår insats här. Lotteriet flöt på utan vinst...men på barnmarknaden gick vi med nästan med vinst. Hjalmar fick en riddarborg (i något som liknade Lego) med tillhörande gubbar för 45 kr, ett Bamsepussel och "tre små grisarna och stora stygga vargen"- figurer allt för sammanlagt 10 kr. Selma fixade till sig en rosa paljettklänning (10 kr)...om den finns det inte mycket att säga...och ingen av våra inlämnade leksaker behövdes återköpas...

Ingen kommentar!

Skolan sålde elevernas egna tavlor och Hjalmars konstverk var vi ju bara tvungna att köpa, minimumpriset var 45 kr och jag vet faktiskt inte riktigt vad Seb betalade...vissa ting går ju inte att mäta i pengar...

Enligt Hjalmars fröken hade hon bett honom rita en blomma, efter det hade hon gått och hjälpt ett annat barn för att senare återkomma och finna denna stilrena och vackra skapelse...:-)...Som förälder kan man ju nästan bli rörd till tårar! Även ramen är designad av Hjalle.

Allt som allt var julmarknaden lyckad, trevlig och glädjefull...precis som julen skall vara! Nu är det bara 22 dagar till julafton och 19 tills vi åker "hem" till Sverige på besök!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oooojjjjj, vad grann Selma blem *ler*, tycker hon nog själv iallafall. Hjalles tavla var ju fantastisk och Nina du har ju talanger till tusen!
Ni är så välkomna till mitt "lilla" hem och kusinerna här diskuterar vilt vem som ska sova var.......
Kram till er alla och tusen tusen tack för senast
Katja

Anonym sa...

Ooops, vem glömde skaffa ansjovis? Jag sitter här och skäms som en hund... Tur att det gick bra ändå - nu är ju debuten gjord. Jag är säker på att du blir en Bree Van Derkamp (det är Desperate) innan tiden i Italien är över.
Saknat dig
Puss/ Mia

Anonym sa...

Vilken primadonna hon är er dotter...Ja, Mia skäms över att Janssons smakade kattmat :::)))
Nina, "Förtrollad" (som den heter på svenska) har biopremiär den 21e dec. Så den klämmer vi väl in en dag när ni är hemma?
Ha det gott och tack ännu en gång för senast!
Kraaam Eva

Nina sa...

Ni är välkomna tillbaka - anytime!

Mia, du behöver inte skämmas - PTA-ledaren (hur låter det?!) med familj åt upp resterna av Janssons med kattmatsansjovis och de tyckte den var fantastiskt god!

Jag klämmer gärna in en romantisk komedi...gärna med efterföljande mat och dryck på något av stadens (Lunds) restauranger...

Katja - jag vet - alla barnen i ditt rum - Seb och jag i ett annat! Det skall bli så roligt i vilket fall, var och hur vi än sover...

Nina sa...

Sara, svaret på vilka som var på besök ser du här ovan...

Håller tummarna för dig varje dag!

Anonym sa...

Vill bara säga det att Selma blir nog precis som den andra prinsessan vi har i Bjärred, vänta du bara.

Sen Hjalmars tavla, den är ju så fin. Han slutar nog aldrig förvåna en om vad han kan.

Mamma