tisdag 9 december 2008

Bilder

                                             Selma på härligt varma fårskinnsfällen i pulkan.

                          Hjalmar lekte vilt med W i snön som på sina ställen var ca. 80 cm djup!

                                         Selva di Val Gardena i härlig middagssol!

                                 Hjalmar och mamma (i ljusblått och svart + vit mössa) åker skidor.


                                Utsikten från en av lägehtens två balkonger, tidig söndagsnorgon!

När jag nu suttit och tittat på de bilder/filmer som vi tog under helgen så känner jag att jag redan längtar tills vi åker upp i Dolomiterna igen! Det är ju såååå härligt!





6 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilka härliga bilder. Här bara regnar det och är grått. Ni gör helt rätt som bor där, tänk på det när livet här i Sverige känns långt borta.
Ser fram emot att träffa dig/er.
kram/sofia

Anonym sa...

Hej!
Ni är verkligen i paradiset och nära till allt...Underbara bilder!
Hoppas Hjalmar tyckte bättre om skidåkningen detta året.
Välkomna hem till svenskt julväder :) Ses snart!
Kraaam Eva

Nina sa...

Sofia & Eva: Jo, nog har vi det bra och nära till mycket...men inte till Sverige och ibland känns det ohyggligt långt borta! Nåja, helgen var kanon men tyvärr var inte skidåkningen någon superhit för Hjalle detta året heller. Lite bättre än förra men, enligt mamman, går det alldeles för sakta framåt. Önskar att han var lika "biten" som jag - hoppas det kommer. Annars får han åka pulka...Ses snart!

Anonym sa...

Underbara bilder, det är helt ljuvligt med dessa vyer. Man längtar, o tänker på då, för länge sedan.

Lilla Nina, ta det lungt med Hjalmar. Du var inte heller så glad för det i 4-årsåldern i Frankrike. Men sen i Vemdalen då du var 5 år så gick det bra i skidskolan, o i liften upp tillsammans med mig. Det var en upplevelse får jag säga, tur man inte har 5åringar idag. Sätt han i skidskola så kommer allt att lossna. Har erfarenhet av detta då ni var så gamla.

Tänk att det nu är bara 14 dgr till julafton. Det skall verkligen bli härligt att se er här.
Mamma

Anonym sa...

nu blir jag så avundsjuk så jag blir förbannad.. (:

var i val gardena för..hmm 10 år sen, 12 kanske, well anyway med Dala o Ronneby-Jens. SJUUUKT kul!

Hoppas ni mår prima!
Alvas Paps

Nina sa...

Alvas paps: Jag tror jag hört talas om den resan...eller var det en annan!?

Jag kommer troligtvis att se matchen Lugi-Hammarby, kanske vi ses en sväng i nya arenan!? Det hade varit kul!