torsdag 4 december 2008

Jättehuvud!?

Italienska storlekar är små! Det har jag ju märkt när jag är ute och handlar till mig själv. Aningen deprimerande ibland att behöva "gå upp" två storlekar när man köper byxor...Detta med storlekar gäller även när man handlar till barnen, men idag blev det löjligt. Selma behöver en mössa och den MÅSTE (enligt Selma) vara rosa...Jag hittade en som inte fanns i hennes storlek (2-3 år). Jag chansade och köpte en storlek större (4-6 år) men även den var för liten! Hur små är de italienska barnen egentligen? Eller har Selma ovanligt stort huvud?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska man verkligen kommentera det du skrev om Selmas storlek på huvudet......?;-)
Är sjukskriven to + fr i förebyggande syfte...Cecilia sjukskrev mig.
kram/sofia

Nina sa...

Sofia...och alla andra: självklart har Selma inte ett jättehuvud, utan ett perfekt! Krya på dig och ge jobbet en verklig tankeställare - är det värt det? Välj en ny väg!!! Tror och tänker på dig! KRAM!!!!!