måndag 17 november 2008

Helg igen!

Helgen har, som alltid, gått otroligt fort. Men vi har hunnit med mycket. Mitt mission med att måla Selmas säng var completed redan under torsdagen så i lördags tog vi mod till oss att byta ut Selmas spjälsäng mot den nya, stora sängen...Vi var mycket nöjda men Selma aningen avvaktande.
Rummet och sängen nu. Jag antar att en och annan som känner mig sen tidigare nog undrar hur jag kunnat bli såååååå rosa - det är inte jag, det är Selma!


Under lördagen hann vi även att borra upp en ny tavellist att sätta de tavlor på som Seb fick av barnen i födelsedagspresent. Det slutade tyvärr med ett missöde då en av tavlorna ramlade ner och krossade mitt underbara Mateusfat...Så nu står fotona utan ramar på tavellisten, kanske inte lika stiligt men det funkar.

I söndags gav vi oss iväg på utflykt, denna gång styrde vi kosan mot San Marino. San Marino är en tax free zon så kanske skulle vi göra några elektronikklipp efter att vi ätit lunch, tittat på den gamla stadskärnan och besökt borgen. Efter lunch, strosande i gränderna, klättring i borgen och fika körde vi hem utan att ens gett elektronikaffären med tax free en chans...









6 kommentarer:

Anonym sa...

ja, ja, skyll på Selma du. Det rosa kommer med italienarna! Den dagen ni flyttar tillbaka till Skåne kommer du vara iförd rosa kläder och skor.....
San Marino måste ha varit vackert (det också)?
stor kram/sofia

Anonym sa...

Ohh, det blev ju jättefint till lilla Selma. Flickor trivs i rosa och jag förstår du har oroat dig, men det är så söt till små töser.

Och i San Marino har jag också varit, riktigt fint o vackert är där också, precis som på många andra ställe ni varit på.

Mamma

Anonym sa...

Hej hej! Äntligen ett foto pa bloggförfattaren ocksa! Det ser ut so att du har det bra och att ni passar pa att upptäcka världen omkring er. Härligt! Selmas lilla hörna ser ljuvlig ut...som en liten prinsessas krypin. Hehehehe. Jag funderar mycket pa att försöka att fa till en liten utflykt till grannlandet för at besöka dig...det känns ju absurt att vi är brevid varandra och jag inte kommit och hälsat pa ännu. Ska se om jag kan ladda upp lite Sverigefoto nu genast. Manga kramar pa dig! Linda

Nina sa...

Sofia: du har alldeles rätt, Italien ÄR rosa, endast rosa, för små tjejer...och stora...
Mamma: jag minns vår resa till San Marino, exakt 20 år sedan...
Linda: ALLTID VÄLKOMMEN! And the other way around...jag kan ju också resa...Tittar in snarast och kollarbilderna från Sverige!

Anonym sa...

Åh, vad fint hennes rum blev.
Synd att ditt favoritfat gick sönder. Då vet du vad du önskar dig i julklapp :)
Ha det gott!
Kram Eva

Anonym sa...

Hej igen Nina!
Har precis loggat ut fr fronter så därför sänder jag en hälsning härifrån. Jag hör av mig i dag eller i morgon.
Hoppas att italienskan gick bra trots slarvet......
/sofia