onsdag 12 november 2008

Kalas och Biokväll


På tisdagen var det åter igen dags för Hjalmar att svida om till kalaskläder. Denna gång var det sötaste italienska flickan I som hade kalas och till Hjalmars stora glädje på Oplá. Oplá är ett favoritställe som säkert kan jämföras med diverse lekland i Sverige (jag har dock aldrig besökt något sådant - tror dock att Oplá är tämligen mindre.) Då många av klasskamraterna tyvärr lämnat återbud pga. sjukdom fick även Selma stanna kvar och leka. Hon, liksom Hjalmar, trivdes som bollar i ett bollhav...


Efter kalaset var det dags för mig att åka in till Modena och gå på "Ladies night out", denna gång i form av bion Mamma Mia. Och mamma mia vad jag kände mig glad och STOLT efteråt. Glad då filmen var en perfekt feel good-movie i höstrusket och glad och stolt över ABBAs underbara musik. Sen skall jag väl inte klaga på naturen som filmen visar, vilka bilder! Musiken gjorde att jag kände mig "hemma" och inte blev det sämre då Stellan Skarsgård dök upp med svensk flagga på båten eller då Björn och Bennys ansikten swischade förbi...

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst var den underbar, Mamma Mia filmen. Musiken är helt underbar.
Tur att du fick se den. Greklands öar är ju Greklands öar, precis som Italien är Italien o Sverige är Sverige. Men tjejerna på Cirkus i Stockholm var lite häftigare o roligare, men men det är väl för att man förstår svensk tjejhumor båttre än amerikansk.
Och det såg verkligen ut som barnen trivdes på det där leklandet. Selma har ju tur som vara med Hjalmar på hans kalas. Mamma Mona