måndag 7 december 2009

Selva val Gardena...igen...

Nu är vi åter hemma efter en underbar helg i Selva val Gardena. Detta stället är verkligen en guldklimp för oss. Det är sådan avkoppling att komma iväg några dagar, bort från alla vardagliga "måsten". Körde upp fredag lunch, kom hem idag måndag eftermiddag. Ganska lagom, fastän jag (och resten) egentligen kunnat stanna några dagar till. Vill redan tillbaka, spånar och planerar...

Hjalmar och jag har åkt skidor. Seb och Selma har åkt pulka och lekt på lekplatsen. Hjalle fick blodad tand. Vågade och ville gärna åka liften själv och vips var det "a piece of cake". Hjalmar är duktig på skidor, svänger fint och följdsamt men har problem med att bromsa/ploga. Vill hellre stoppsladda, självklart coolare. Nåja, efter lite tjat och gnat och pedagogisk (?) undervisning i pisten satt plogen. Nästa gång, när det nu blir, blir det skidskola för Hjalmar, samtidigt som jag skall dra upp Selma i backen...Önska oss lycka till!

Selma i pulkan.

Förutom skidåkningen var höjdpunken en ishockeymatch som vi lyckades beskåda. Mellan Gardena och hittills (och för alltid) okänt lag. Fest i hallen kan jag säga. Trummor och hejarrop. Hjalmar var trollbunden, Selma åt chips. Allas intressen måste ju tillgodoses.

Det kommer bilder. I mängder. Massor.


Utsikt från vår lägenhet mot barnbacken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att se er i denna vita snö o dessa mysiga boende.
Otroligt vackert verkar där vara. Minns dessa underbara vintersemestrar när ni var barn.
Men du är duktigare än mig att lära ut förstår jag. Jag hade nog med att också lära mig.
Idag vet i katten om inte längdåkning är min grej, eller kanske leka med barnbarn.

Mamma

Anonym sa...

Härligt att se dessa vyer, vit snö o otroliga vackra boende.
Tänker tillbaka på när vi var på vintersemester tillsammans. Jättemysigt.

Inte kunde jag som du lära ut, jag hade nog med att lära mig att svänga o ploga själv.
Idag tror jag att längdåkning är min grej, eller kanske pulkabacken är bäst.

Mamma

Anna, Fair and True sa...

Å vad mysigt och kul! Perfekt att ha så nära till skidåkning!