söndag 18 april 2010

Nedräkning

Vi räknar nedåt...

Vi hoppas att detta är sista dagen Hjalmar är hemma och att han kan gå till skolan imorgon. Och att Selma (och vi andra) lyckats att INTE smittas så att vardagen kommer igång igen. Sjukdomen har varit seg och slaget i huvudet gjorde ju inte vår kille kryare, mest bara mer ynklig. Det blev inte mycket av denna helg. Ingen tennis och ingen middag med goda vänner, tyvärr. Selma kom dock i väg på kalas och filmer har vi sett i massor.

Dessutom har vi nedräkning till fredag då vi hoppas att mormor kommer. Om nu bara vulkanen och askan kan lugna ner sig och luftrummet öppnas.

-Bara 5 dagar, en hel hand tills mormor kommer visar och säger Selma längtansfullt!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas hoppad att dessa sjukdomar nu àr òver. Vintern har ju varit dryg pà sina hàll, en bidragande orsak. Krya, krya!

Anonym sa...

Hej,
Jag och min familj överväger att flytta till Modena. Vår dotter kommer i sådanafall att vara 1,5 år när vi kommer ner. Vet du om de tar de emot så små barn på dagis i Italien? Tetra Pak som vi jobbar för ordnar dagisplats. Är det Tetra Pak som din man jobbar för och känner ni i sådant fall till det dagiset? Du skriver någonstans att man bara får vara på dagis mellan 9 och 15, är det så på alla ställen?
Jag såg i början av din blog, från 2006, att du försökte reda ut det här med försäkringskassan och föräldradagar innan ni reste till Italien. Vad kom du fram till där, får man behålla sina föräldradagar och kan man ta ut dem i Italien i sådana fall?

På förhand tack för hjälpen!

Nina sa...

Johanna: Hjalmar repar sig sakta men säkert. Det blir hemma dag imorgon oxå...tyvärr...
Anonym: du verkar ha många frågor och jag har säkert många av svaren. maila mig gärna så svarar jag där - det blir lättare.

ninalindstrom@yahoo.com

Anonym sa...

Jag önskar att flyget går ner till Modena på fredag fr Kph.
Och det är ju helt underbart att någon längtar efter en och räknar ner dagarna.
Hälsa Selma att mormor också räknar ner dagarna.
Mamma

RESESNACK sa...

Vad kul att få lite besök av mormor men trist att de är / har varit sjuka :/

Hur kommer det sig att ni bor i Italien förresten?

Anna, Fair and True sa...

Skönt att höra att barnen kryat på sig!

Hoppas mormor kommer iväg till er!