onsdag 5 maj 2010

Påminnelse om framtiden

Idag har jag verkligen blivit påmind om att tiden i Italien snart är slut, över och förbi. Flyttfirman som skall flytta vårt hem, våra möbler och allt annat, kom tidigare idag på besök. Det blev en rundvandring i huset där jag visade och pekade på vad som skall med till huset i Sverige och vad som skall stanna/slängas/säljas. Det kändes lite knasigt men helt ok.

Sen kom chocken. Just efter att flyttfirman kört ringde det på dörren igen och utanför stod två personer från relocationfirman (de som hjälper en med hus osv. då man flyttar) och en svensk man. Househunting. Så det var bara att släppa in dem i kaoset med leksaker, frukost framme, obäddade sängar och tvätthögar. Självklart ville mannen ta foton att visa för familjen där hemma. Så nu finns kaoset på bild också. Undrar om det sålde? Inte behöver jag "sälja in" huset till någon annan för vi äger ju inte det och vi skall inte sälja det. Vi har ju bara hyrt det men vi har trivts så ofantligt bra och huset har tagit en plats i hjärtat på mig. Det har ju varit vårt hem. Hoppas att nästa familj, vem det nu än blir, kommer få lika fina år i Italien som vi haft.

Nu har det slagit mig. VI FLYTTAR! Och någon annan skall bo här! Skumt, mycket skumt. Och lite sorgligt med.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jag àr ocksà ledsen att ni ska ivàg, men hoppas du fortsàtter att blogga fòr det har varit mycket intressant att fòlja er. Kram

Familjen S sa...

Håller helt med. Mycket märklig känsla.
/Katarina

Anonym sa...

Åren i Italien har gett dig så mycket och jag tror att du kommer få det bra i Sverige igen. I värsta fall får ni väll flytta iväg en gång till...
kram/sofia
ps har du hört ngt mer fr kg?

Anonym sa...

Kanske känns det lite jobbigt för tillfället. Men det står ett tomt hus o väntar på er i Bjärred. Trots det annorlunda boendet o livet för er, så ska det bli skönt för oss som står er nära, att ni skall flytta hem.

Inte för att Formigine är dåligt. Tack vare er flytt har ju jag fått se mycket av vardagen i Italien. Men nu väntar Löddesnäs skolorna på barnen o jobben i Lund på er föräldrar.
Det kommer säkert bli hur bra som helst för er alla. Mamma

Anna, Fair and True sa...

Måste verkligen vara blandade känslor!

Helly på vift sa...

Ja, visst àr det hemskt att ta avsked och ge sig ivàg, men nu bòrjar det ju ett nytt kapitel i livet fòr er och heldre ett liv med mànga kapitel àn att àlta samma kapitel àr ut och àr in :)

Lycka till med allt!


Kram fràn Jakarta

Nina sa...

Johanna: det återstår att se, kanske får jag joina facebook istället...så får du följa oss där.
Fam S: ja, ni vet ju...samma sits...
Sofia: nu blir det Sverige och KG.
Mamma: TACK!
AFT: Si, si, si, yes och JA!
Helly: så klokt och sant sagt. Det skall jag tänka på. Tack!