lördag 29 september 2007

Hösten börjar komma

Även när man bor utomlands och på många sätt har ett "lyxliv" så infinner sig vardagen ganska snabbt. För min del handlar det mycket om att hämta och lämna Hjalmar på dagis. Om man då har besök (för tillfället mormor och tidigare farmor/farfar) så underlättar det genom att Selma inte måste åka med i bilen varje gång. Hon tycker såklart att det är roligare att utforska världen på egen hand i trädgården eller på sitt rum istället för att åka bil. Trist att besökarna någon gång måste åka hem, men gör de inte det så kan de ju inte komma tillbaka...

Mormor kom med gardiner, dukar m.m som vi beställt så snart känns huset ännu mera hemtrevligt än det var från början. Vårt problem nu är att vi inte har så många lampor och höstmörkret har börjat smyga sig på under kvällarna. Morgondagens projekt blir därför att åka till IKEA för att köpa nya lampor. Återkommer med vårt intryck av IKEA i Italien. I Sverige är IKEA ett av de bästa ställena jag vet - om man bara är där när det är lugnt...

Idag har vi haft ett härligt höstväder, hög och frisk luft och mitt på dagen hade vi nog runt 25 grader. Tidigare i veckan kändes det nästan som om vi var hemma i Skåne, det regnade nästan en hel dag och var helt mulet. Det var visserligen mysigt men vi var ändå glada att värmen och solen kom tillbaka innan det blir höst på riktigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena familjen
har försökt att ringa er utan kontakt har jag fel nummer
Maila mig gärna eller ring på min mobil så ringer jag upp

Petter