fredag 17 oktober 2008

Movie-night och svenskträff

Ikväll är det dags, äntligen, för mig att få se "Sex and the city"-filmen. Det skall bli så roligt. Vi är några mammor som skall ses hemma hos en av oss och se filmen, dricka vin och småäta lite. Det skall verkligen bli mysigt. Eftersom även Seb sett fram emot att se filmen, men tyvärr inte är medbjuden ikväll, är min plan att låna filmen vid ett senare tillfälle så att jag kan se den igen och Seb invigas i den...

På lördag har en nyinflyttad svenskfamilj tagit ett härligt initiativ och bjudit hem svenskdelegationen här nere på knytis. Det skall bli kul men antagligen trångt. Svenskkolonin har ökat kraftig detta året, det glädjer oss!

Film från när barnen var ute och lekte på garageuppfatren förra veckan. Vi har ju en underbar höst just nu. Varmt i luften och dagligen visar termometern mellan 20-24 grader. Idag skulle det visserligen regna enligt meteo.it men inte än.

5 kommentarer:

Nina sa...

Ruggigt dålig upplösning på den filmen, förstår ej det på vår dator ser den mycket bättre ut.

Sorry! Trevlig helg alla!

Anonym sa...

Vad tyckte du om filmen? Fantastiskt eller hur!!!!!? Vem är du?
Kram kram kram syrran

Anonym sa...

Det ser lite farligt ut. Men, men de klarar sig nog. De har ju hjälm som tur är, men H på bara sockor o sen S som är lite mindre, som kör bara rakt ner, samtidigt som hon tittar ner. Tårna o benen är i fara.
Men de har ju kul.
Och mamma står där o ber dem åka, för att filma.
Kul att kunna se det du o barnen
hittar på en av efterm. innan Sebbe kommer hem.
Vädret verkar bättre nu än för i mån sedan. Skönt för er som bor där.

Hälsningar fr Mamma Mona

Nina sa...

Syrran: Vet inte om jag vill avlöja vem jag är...men frågan är intressant! Filmen var en riktig "feelgood"-film. Jag kommer se den igen för att kollain kläder och skor m.m.

Anna, Fair and True sa...

20-24 grader är ju inte ens höst! Det är ju svensk sommar!