fredag 3 oktober 2008

Fredag igen




Tanken var att jag skulle ta fina syskonbilder. Jo men visst! Istället blev det en ganska kul serie över barn som ej vill sitta stilla...

Veckorna flyger iväg och i dag har det verkligen flugit omkring saker här, bokstavligt talat. Det har varit blåsigt värre men varmt och skönt, vår termometer (som är i skuggan) visade härliga 24 grader...

I går fick jag och Seb överhöra ett underbart samtal. Det var Hjalmar och Selma som under tiden de tog sitt kvällsbad redogjorde för varandra vad de gjort på dagis under dagen, vad de ätit där och vem de lekt med...Helt fantastiskt samtal kan vi intyga.

Selma har kommit in i någon sorts trotsålder - REDAN!!!! Iallafall är humöret ibland tämligen opålitligt. Inget är bra! Det bästa Selma vet är att åka cykel, på andra plats i denna kategori över roliga färdmedel kommer vagn och sist bil! Så jag försöker att vara en god mamma genom att vid lämning/hämtning vid dagis i så stor utsträckning som möjligt göra henne till lags...men det är ofta omöjligt...Kommer jag med cykel vill hon åka vagn, kommer jag med vagn frågar hon efter bilen och så rullar det på...Tur man har gott om tålamod!?

Nåja, imorgon var vi medbjudna av Selmas dagis att plocka vindruvor på en gård utanför Formigine men tyvärr härjar ett ont magvirus på dagis så mer än halva skaran av barn och vuxna är sjuka så det blev inställt! Trist, det hade nog varit en upplevelse! Vi håller dock tummarna för att vi skall slippa detta magvirus, det var ju inte längesedan vi var sjuka. Håll gärna tummarna för oss!

Har förstått att det idag är derby mellan min "gamla" lag, Lugi och H43. Det skulle verkligen vara roligt att se och dessutom i nya fina Idrottshallen (som heter något annat, vet ej vad) i Lund. Frågan vem jag håller på när mina klubbar gör upp? Är man blå eller vinröd i hjärtat?

3 kommentarer:

Anonym sa...

är du inte säker på det än?
Tänk så mycket vino det fanns hos de vinröda.....

Saknar dig
Puss
Mia

Anonym sa...

Hej Nina och Sebbe!
Kom på att Nina ville ha bilder på Nils Pils och Per Bärs, så vilken e-mailadress ska jag skicka dem till? Har även fler bilder från festen.

M v h

Tina Nissert

Nina sa...

Mia - nog vet jag att det vinröda vinner över det blåa när du lägger fram det på så sätt! Självklart!

Tina - Lovley! Ser fram emot de bilderna - skicka alla du har! (inte bara på Nils Pils och Pär Bärs då...framförallt på han med bastuban...Var det Nils eller Pär?)
ninalindstrom@yahoo.com