tisdag 9 juni 2009

Ett steg närmare sommarlovet!

Idag hade jag terminens sista italiensklektion och i och med att den kursen är slut så känner jag mig ett stort steg närmare sommarlovet. Skönt. Enligt min, oerhört sympatiska, lärarinna har jag utvecklats bra under läsåret - ett läsår som innehållit 20 lektioner. 20? Kanske inte är så konstigt att jag inte helt fattat galoppen med det italienska språket! I september tar jag nya tag, sista året!

Juni har börjat och i takt med att sommarlovet närmare sig tar det sociala spelet full fart. Avskedsfester, sommarfester, avskedsluncher, brunch, en sista playdate, sommarkalas, skolavslutning, dagisavslutning, familjedag med Internationella skolan och inte att förglömma MIDSOMMAR. Trevligt, absolut! Mycket kan också tyckas! Men vi ser fram emot det hela!

Liksom förra året blir det midsommarfirande i någon av Modenas/Formigines parker. Det lutar åt stor uppslutning, närmare 70 personer (vuxna och barn) och det är en del att organisera innan det är dags att luta sig tillbaka och avnjuta svensk midsommarmat i italiensk sommarvärme!

Hjalmar och Selmas sommarlov dröjer ytterliggare någon vecka. De italienska skolorna (iallafall många av dem) har redan stängt men ISM håller öppet till den 26 juni. Alltså ytterliggare 2,5 vecka!

1 kommentar:

segsliten sa...

Det är lustigt hur hektiskt det kan bli så här i slutet av skolåret. Helt plötsligt ska allt ske på en gång och det man tidigare gjort på ett helt år, knös nu in på ett par få dagar.
kram ☺