torsdag 18 juni 2009

Mitt i Juni

Dagarna rullar på och vi har passerat mitten av juni. Det borde vara sommarlov kan man tycka men skolan stretar på men nu är det bara 6 skoldagar kvar. Skönt kan jag tro att eleverna tycker.

Igår regnade det på oss! Skönt att för en stund svalkas av. Idag är solen åter på banan och även det är gott. Enligt väderprognosen ser det lite ostadigt ut för morgondagen, midsommar. Så vem vet, kanske vi får en snarlik svensk midsommar trots allt, med regnskurar...

Midsommarplanerna är snart till att förverkligas och jag kan ju inte annat än hoppas att det blir bra. Vi har bestämmt oss för att vara i en mindre park i Corlo. Kankse den blir för liten? Vi verkar sluta på 75-85 personer. Det är ganska många. Hoppas maten räcker och att de flesta får en trevlig stund.

På lördag väntar vi besök från Sverige. Barndomskompis till Seb med familj som kommer förbi ett par dagar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Glad sommar! Nu loggar jag ut från jobbet... Axel har hjälpt mig lasta pärmar till bilen.
hörs! Trevlig midsommar hoppas att allt blir bra och trevligt. /sofia

Vicky sa...

Vad härligt med lite regn. Det skulle vi verkligen behöva!
Fick rapport från Sverige att imorse hade det ösregnat men dottern hoppade ändå glatt i vattnet :)

segsliten sa...

Hoppas att vädret håller i sig, det vore väl lite snopet om ni skulle bli tvungna att ställa in ert firande. Regna kan det ju göra en annan dag!
Kram ☺

Anonym sa...

glad midsommar på er!

Vicky sa...

Nej, vi firar inte midsommar iår... trist såklart. I Milano var det firande förra helgen när vi var i Sverige. Och igår när jag var på IKEA glömde jag bort att köpa sill... Dumt dumt, men nu går all energi till att måla och flytta om så det får bli så då.

Hoppas ni får en rolig fest :) Kram