fredag 12 juni 2009

Vi gillar poolen!

POOLEN! Vårt andra hem just nu...

Vi har det varmt! Jag vet, man skall inte klaga och det gör jag inte heller - bara konstaterar. Vårt medlemsskap i tennisklubben är iallafall guld värt, framförallt poolen. Vi har även en liten pool i trädgården, även den utnyttjas ganska mycket. Helst håller jag mig i skuggan (där jag också försöker hålla barnen), förutom ibland då jag lever lyxliv ett par timmar under dagen med mina mammakompisar vid poolen. Verkligen njutbart och jag tackar min lyckliga stjärna för att jag fått ta del av denna utlandsvistelse.

Idag är det skolavslutning i vår hemmakommun i Sverige. Och för mina forna kolleger i grannkommunen. Det är alltid med en uns saknad och vemod som jag tänker på det då jag ej får närvara, sommaravslutningar i Sverige är något visst. Det brukade det iallafall vara.

För någon vecka sedan var Hjalmar och lekte hemma hos en kamrat. Kamratens pappa kör en cool Porsche som Hjalmar ofta suktar över då den står i garaget. Just denna dagen kom kompisens pappa hem tidigare från jobbet och erbjöd sig att köra Hjalmar hem till oss i Porschen. Det var en otroligt lycklig liten kille som kom in på vår gata...

5 kommentarer:

segsliten sa...

Pool är ett måste här i värmen!
Jag förstår vad du menar, jag skulle bli så lycklig om jag kunde få höra en skara barn sjunga 'Den blomstertid nu kommer'.
Kram ☺

Anonym sa...

Idag hade jag varit glad om jag legat vid en pool i skuggan, för som det öser ner här...:)
Det var länge sedan det regnade så här mycket.
Alla barnen på skolavslutningen var leriga och blöta upp till midjan när dom kom till klassrummet. Dom som hade klätt sig så fint :)Hoppas allt är bra med er?
Nu närmar det sig den nya lgh :)
Stor kram Eva

Anonym sa...

Ja du syrran, det var inte en av de mest somriga skolavslutningar jag varit med om.... och jag har varit med om en del... REGN O STORM så när barnen sjöng så otroligt vackert i kyrkan om den Blomstertid som kommer, sommarlov, sommaren är här, kändes det väldrigt lång bort.... bara Tomas Ledins "Sommaren är kort, det mesta regnar bort" som kändes relevant...tur att man snart kommer till varmare breddgrader! Längtar efter dig!
Kram Katja
Du, idag har Noah lämnat "lågstadiet" - herregud!!!

Anonym sa...

Ja det som de andra skriver om var helt otroligt. Det var rena höststormen m ihållande regn hela dagen.
Men var ändå på rest Kattesund o träffa lundatöserna o åt en god middag o irish coffee i regnet. Och de som tog studenten i fredags stod på lastbilar o flak helt våta men en del med regnkappor.
Så det finns inget lagom väder visst. Hos er var det för varmt när jag var där o här var det för kallt när jag kom hem.
Jag fick hu uppleva poolbadet hos er o det var härligt i värmen. Samtidigt fick jag ju se när Hjalmar kom hem i Porschen, det var ju så fräckt, o man såg knappt Hjalmar där nere i sätet.
Hälsningar fr Mamma

Anna, Fair and True sa...

Kan du skicka lite värme och sol hit! Vi är så trötta på regnet! :(
Han ser verkligen lycklig ut där i Porschen!