fredag 5 juni 2009

Mormor är här!






Alla bilder från vår underbara dag i Assisi för snart en vecka sedan.

Igår kom mormor till Italien för att fira sin fördelsedag hos oss. Jätteroligt! Det delades ut paketer från oss till henne och såklart från henne till oss...Alltid denna "lilla julafton" när familjen kommer på besök. Dessutom hade vi ju skickat bud om diverse mat som vi saknar så idag har jag ätit knäckebröd med kalkon och pepparrotsvisp i massor. Gott, gott, gott!

Idag har mormor och jag fixat i trädgården. Mina blommor behövde planteras om och dessutom åkte vi till plantskolan och inhandlade några nya växter. Det blir så fint!

Jag sitter just nu och lyssnar på Sveriges Radio via internet och följer Robin Söderlings semifinal i Franska Öppna. Såååå spännande nu i 5:e set...(sporten är tennis för er som ej är idrottsintresserade!)

Uppdatering:
Och nu vann han minsann...WOW! Jag ryser och skriker och hoppas att vi kan se finalen på svt.se.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man får så mycket fixat när mamma är med :)
Javisst var det en spännande tennismatch, så nu ser vi fram emot söndagen :)
Allt verkar bra med er. Hälsa alla inkl mamma Mona
Stor Kram Eva

segsliten sa...

Härligt med mormor på besök, jag antar att det är lika efterlängtat hos er som här hos oss. Gratta henne från mig!
Kram ☺

Ps. Hon kan ju hålla öronen öppna i Simrishamn i sommar. Hör hon någon som pratar italienska och svenska om vartannat till sina barn, så är det nog jag. Jag brukar nämligen snacka italienska med barnen när jag inte vill bli förstådd.

Vicky sa...

Kul med besök igen!

Jag har inte tittat/lyssnat på tennis på år och dar, men faktiskt satte jag på matchen i fredas och lyssnade på de tre första seten (sen var jag tvungen att hämta barnen) medan jag ordnade det kaos sonen ställt till med i köket på morgonen (en halv liter mjölk som skvätt ner det mesta...). Otroligt spännande match och fantastiskt kul att han vann sen med!

Fortsatt trevlig helg! Kram