tisdag 21 juli 2009

Övning ger färdighet

När vi flyttade till Italien började Hjalmar tillsammans med några klasskamrater på "lek och plask"/simskola. Det var ingen hit för Hjalmar, han trivdes inte och hade svårt att tillgodogöra sig lärarens italienska information...

Nu har han dock genom envist tränande, friskt humör och god koordination lärt sig simma på egen hand. Tillgången till tennisklubbens pool har säkerligen påverkat lärandet i positiv riktning. Han simmar inte speciellt långt men tar sig fram några meter, dessutom dyker han handlöst ner i poolen, likväl på det grunda som på det djupa. Häftigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint av dig Hjalmar att dyka i och simma så fint. Kul att få se, man vill bara göra likadant. Härligt, härligt. Jag har också varit glad för att dyka, men inte vid 5-årsålder utan först lite senare, kanske vid 7år.
Bra att ni har det så skönt i badet o i luften när ni badar, för här i Simrishamn blåser o regnar det om vart annat.
Trots att vi har bassäng så är det kallt efter simturen. Men jag har slutat dyka, så du kan inte få se hur hag gör.
Mormor

Anonym sa...

Wow! Vilken duktig och modig kille Hjalmar är! Jag kan säga att jag blir lite avundsjuk av att se alla era badbilder. Drömmer om allt slags vatten just nu...Madrid är som en öken för tillfället.
Kramar på dig min vän!
Har ni ingen fast telefon så att vi kan pratas vid någon dag?

Linda