onsdag 14 oktober 2009

Nya rätter



Idag har jag varit på matlagningskurs. Det är en mamma som innan hon kom till Italien bott 5 år i Thailand som bjöd in och därför var det thaimat som stod på menyn. 5 rätter + efterrätt. Trots att jag fortfarande är otroligt glad i italiensk mat så är det ibland ganska roligt och gott att äta något helt annat. I vårt område är det inte mycket annat som erbjuds i restaurangväg än italiensk mat. Vi kan hitta sushi och kinamat men inte thaimat - som vi annars är väldigt glada i. Så kursen och medföljande hjälp att hitta ingredienserna var välkommen. Det är ofta detta som är problemet för mig, på de vanliga stormarknaderna är det svårt att hitta ingredienserna som behövs.

Trevligt var det, gott blev det. Och massor blev det över så kväll fick även familjen njuta av thaimat. Uppskattat från Sebs håll, Hjalmar och Selma var halvnöjda då de ansåg att vissa av rätterna var lite väl starka.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej. Jag informarede mig om nötter och kaksort. Jag är ingen expert men kan förklara ist.
Nötter: de som används i klassisk svensk Schweizernöt choklad.
Kakor: vita vanliga sockerkakor. Här säger de "Biscotti di Anziani".
Hoppas du greppade. Annars höra av dig så snokar jag vidare.

Helly på vift sa...

Nu blev jag riktigt hungrig... Har du nàgot recept till dessa ràtter? Sàg verkligen gott ut..

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Åh, vad gott det såg ut!

segsliten sa...

Åh så gott!
Hon talade möjligen inte om var man kan få tag på teriyakisås? Det hittade jag alltid på Esselunga förr, men nu har de bara marinaden.
Kram ☺