tisdag 13 oktober 2009

Windsurfing

Jag vet knappast något om wind- eller kitesurfing. Jag kan inga termer, inga regler, kan inte nämna en enda känd och duktig surfare. Vet inget annat än att jag gillar det. Färgerna, vinden, farten, styrkan, vattnet och känslan av frihet. Och jag gillade Point Break, surfarfilmen från det tidiga 90-talet med dåtida snyggingarna Patrick Swayze och Keanu Reeves. Jag är idag glad över det minnet som numera finns lagrat i hjärna och hjärta från när jag och Selma stod hand i hand i den arla morgonens isande vind vid Gardasjöns kant och njöt av surfing. Ett minne för livet!




8 kommentarer:

Anonym sa...

När ni kommer hem kan ni åka till Habo Ljung för att se en massa kitesurfare...dock inte lika romantikst som Garda men dock kite :) Kram Eva

Helly på vift sa...

Hàrliga bilder, men det ser vàldigt tràngt ut... Inget fòr en nybòrjare kan jag tànka mig.. Aj, aj

segsliten sa...

Åh, nu började jag längta till Gardasjön.
Ha det bra!
Kram ☺

Anonym sa...

Dina bilder är fantastiska fr Gardasjöns helgvistelse. Njuter av livet gör ni hela högen.
Vänta tills ni återkommer till Bjärred då blir det annat. Men jag är inte avundsjuk. Bara njut ni. Tiden går fortare om man gör som ni gör. Alla skall trivas o ha det bra.
Mamma

Nina sa...

Gardasjön är så vacker. Det är gnska mäktigt att stå där nere mellan bergen och blicka ut över den. Känns som om resmålet "Gardasjön" fått leva med lite negativ klang ett tag. Synd. De är värt ett besök!

Eva: tack för tipset - bättre än inget liksom...
Helly: ja, trångt var det och fort gick det...nog ingen plats för nybörjare direkt...
Segsliten: japp, som sat, alltid värt ett besök. Men ni borde ha Comosjön när - hur är den?
Mamma: ja, vi njuter - i fulla drag! Men ser fram emot Sverige och hemmet en del...ibland...

Unknown sa...

Hej Vänner....
Hoppas ni har det bra!
Vilket lyft det blev med nya kameran, fantastiska bilder

segsliten sa...

Det var länge sedan jag var där. Det är vackert, men ger ett helt annat intryck än Gardasjön.
Kram ☺

Nina sa...

Välkommen Sten! Kul att du ger dig till känna.