torsdag 1 oktober 2009

Lugna gatan

Japp, här är det verkligen lugna gatan. Det händer inte mycket och vi njuter av att faktiskt ta det lugnt. Skolan tar en del kraft av barnen, fram för allt av Hjalmar, så eftermiddagarna denna veckan har vi verkligen bara varit. Imorgon är det studiedag, skolan är stängd, och vi hoppas få tillbringa dagen med kompisarna W och N och deras mamma A. Antagligen kör vi upp i bergen och släpper ut barnen på grönbete (det finns få stora ytor för barnen att springa runt på här i byn och då är bergen ett fantastiskt ställe att köra upp i). Hungriga tar sedan en lååånglunch på någon restaurang däruppe. Önsketänkade...bli nog en snabblunch...

Hittade dessa gamla bilder som jag tycker är så fina. Översta bilden är en målning av Paul Klee den undre är Hjalmars kopia. Uppgiften genomfördes i Kindergarten, alltså 1,5-2 år sedan. Klassen tittade på kända och okända målningar, pratade om vad de såg och fick sedan en målning att rita av.

Orginalet

Kopian

Jag har förresten spelat min första tennismatch. Match och match, det blev bara ett set sen var tiden över och förbi. Det var jag och tre svenska K:n som spelade. Superroligt, urkul och isroligt (som Hjalmar säger...) På måndag är det träning igen, jag är taggad och tror tennisen kan bli mitt nya sätt att träna på. På tisdag är det dags för första italiensklektionen för terminen, inte lika taggad där...tyvärr...

4 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Haha, orginalmålningen såg ju nästan ut som en barnteckning också!

Anonym sa...

Så bra ritat Hjalmar. Man kan ju nästan tänka sig hur du har tittat på originalet o gjort din teckning.
Jättefin Hjalmar.

Mormor

Anonym sa...

Mkt snygg målning! Han har talang!!

Vill också spela tennis men hur hitta den tiden..

ÅH nu blir jag förbannad (well inte riktigt men nästan) - njut av att
1 gå i skola - så jävla gött!
2 lära italiano, så förbannat snyggt språk

:)

Unknown sa...

Jag skulle buda på kopian! Cool...