tisdag 29 september 2009

Tandläkaren är avklarad

Tandläkarbesöket genomfördes idag. Det var en ytterst liten mottagning men väldigt familjär och trevlig. Allt som allt från det att vi knackade på tills vi blev utsläppta tog det ca. 10 min. Selma höll sig lugn tills dess att vi kom in i undersökningsrummet - då skrek hon som hon aldrig skrikit förr. Hjälp! Tandläkaren höll sig lugn och observerade, tittade och bad oss vricka lite på tanden. Allt bra, helt ok. Intyg för framtiden skrevs och det hela slutade sedan gratis dessutom, inte illa. Skulle vi behöva uppsöka tandläkare här i Italien ännu en gång - då hoppas vi på att Dr M tar mot oss igen.

5 kommentarer:

Familjen S sa...

Vilken pärs för Selma (och för mamma).
Härligt med professionell personal.
Hur är formen inför imorgon?

/Katarina

Anonym sa...

Vilken tur att allt såg bra ut. Sen är det väl i och för sig bättre att hon skrek så att tandläkaren kunde kolla i munnen. Det hade ju varit svårare om hon hade gjort som Lotta på Bråkmakaregatan... kram/sofia

Ps, har fått spännande erbjudande...

Vicky sa...

Vad skönt att det såg bra ut. Vi har än så länge sluppit tandläkarbesök i Italien men jag känner en barntandläkare så jag vet iaf var jag skulle gå om det gällde dem...
ha en bra dag!

Anna, Fair and True sa...

Vad skönt att det gick så bra, trots skrik (men det hör väl till för en som inte varit hos tandläkaren förut antar jag).

Anonym sa...

Detta var ju vad jag tänkte. För jag har varit med om tandläkarbesök med din bror på 4-årskontroll, och det hände just så, o tandl ville inte ens ha honom i stolen. Gick inte att mamma satt med honom i knäet. Usel tandl tyckte jag, som inte kunde förstå barnets första besök.
Vi fick återkomma senare, och jag var ganska ledsen som mamma.

Men det var ju bra att tandl kunde kolla på tanden. Bra gjort av tandl o mamma som stod ut. Helt i sin ordning i framtiden iallafall.
Mamma