onsdag 9 september 2009

Mera inskolning

Skoltjej...



Dagarna går och i jämförelse med en eventuell inskolning i Sverige (som jag minns det är ganska mycket längre) går det riktigt bra för Selma i skolan efter bara 4 dagar på plats. Kindergarten öppnar/startar 8,30 och slutar 15,00. Jag har stannat kvar hos Selma en stund varje morgon, fram till 10,00, och sedan hämtat henne vid 13,00. Idag ombads jag att gå vid 9,15 och, precis som andra dagar, blev hon lite ledsen men repade sig snabbt. Ibland vet jag inte vem det är jobbigast för, mamma (föräldern) eller barnet?Hjalmar trivs utmärkt i sin klass och i skolan. Har beklagat isig lite över att de nu börjat läsa/lära italienska (4h i veckan). Det är svårt tycker han.

Snart väntar helgen som innebär att vi håller 3-års kalas för Selma tillsammans med kompisen C och det blir även ett kalas att gå på för Hjalmar under lördagseftermiddagen. Kanske vi ta en tur till stranden på söndag? På måndag väntar höstens första besök, kompien P med dotter kommer och då skall det lagas mat!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stora söta Selma. Redan 3 år, fast det är väl 10 dagar för tidigt med kalas eller. Jag minns när vi satt på tåget med den stora insatsen...
Härligt med en som kommer på besök som är proffs på matlagning. Botanisera ordentligt i matdiskarna lägg fram ett riktigt italiensk recept för testlagning.
varm kram/sofia

Anonym sa...

Kul att det går bra för Selma, tänk snart 3 år, det går riktigt snabbt nu Nina.
Och vad hon ser lugn o fin ut, o superfin i denna kornblå skoltröja.
Man kan inte sluta titta på dessa fina färgbilder på barnen som du tar.

Mamma

Anonym sa...

Så söta de är! Det är kul att följa ert liv! Fina bilder i fina miljöer! Jag skymtade Me&I-kläder på några bilder, skulle kunna tro att det var Elin... Va gulligt med en liten engelskspråkig 3-åring (snart i varje fall)! Känns det märkligt att ens barn kan ett språk till?

Kramar Ullis

Vicky sa...

Jag är avis på dig och längtar efter vardag och skolstart för oss med! Dottern börjar på måndag - men det är antagligen 2 eller 3 halvdagar först (så välinformerad är jag...)
Sonen har däremot fått tjuvstarta lite, så att jag och dottern hinner handla och göra klart vad som behövs i lugn och ro.