tisdag 1 september 2009

Fotbollskillar


En av dagarna i Sverige träffade vi kusinerna Axel och Erik. Kusinfamiljen bor på den skånska sydkusten och dagen var fin så en del av den tillbringades på stranden med lek och bad. Hjalmar fick ett efterlängtat MFF-matchställ som kusinerna vuxit ur.

Efter idogt tränande av morbror Putte säger Hjalmar, så fort han ser de kläderna:
-MNF (blivit lite fel där), Sveriges bästa lag...

Nja, om det twistar nog "di lärde" än och trots att vi faktiskt håller lite extra på just MFF så kan man ju bara konstatera följande - tabellen ljuger aldrig!

När jag ändå har kusinerna på tråden vill vi såklart passa på att gratta Axel på födelsedagen. GRATTIS!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad skönt att du är tillbaka i bloggvärlden...har saknat dig! =)
Vilka fina och härliga sommarbilder från er vistelse i Sverige! Det ser ut som att ni har haft det riktigt bra!
Jag sitter och lyssnar på några gamla Elton John-låtar och tänker på dig =)
Jag måste få tummen ur nu snarast och komma över och hälsa på, saknar dig min vän!
Nästa vecka åker jag upp till Sverige..dock inte en hel månad, men det ska bli härligt!
En stor stor kram! Linda

Unknown sa...

àààh, vad sòta!

Anonym sa...

Ja, mormor/farmor får väl säga ngr ord om dessa söta MFF-killar som poserari Svarte.
Kul att se deras vänskap, och så klart får sonen Patrik ett tack för fotbollsträningen vid kusinernas vistelse o den där MFF-tröjan till Hjalmar var nog ett extra coolt arv fr kusinerna.
Vad jag hört i somras så är han mycket rädd om den. Skall tvättas mycket snabbt om där finns en fläck.
Ha det bra i Italien, så ses vi väl snart, iallafall innan jullovet.
Mamma Mona