tisdag 27 oktober 2009

Tillsammans. Together. Insieme.

Solnedgång vid Gardasjön.

Barnen har novemberlov och så här ligger det till. Vår första plan var att resa till Rom och Amalfikusten. Seb kunde inte ta ledig hela veckan så vi kortade resan till 4 dagar i Toscana. Plötsligt var måndagen full av möten och veckan blev en helg, som blev ingenting. Hjalmar blev ju sjuk. Sånt händer. Just nu när jag och barnen går och drar här hemma och har mysigt ena sekunden och lite långtråkigt och bråkigt nästa längtar jag iväg. Hjalmar vill leka med någon men många, nästan ALLA, är bortresta. Nåja. Som tur är har vi härligt väder. Klart och varmt, över 20 grader i solen och ikväll skall jag gå på bio (Woody Allen-film) och snart kommer några kompisar hem igen och på lördag skall vi ha fullt hus, Allhelgonamiddag!

Idag åkte jag och barnen till Ikea i Bologna och väl framme passerade vi lekrummet och barnen stannade till. Drömmande tittade de in i bollhavet, sedan tittade de på varandra och påstod att de ville vara i lekrummet. Vi har varit på Ikea måååånga gånger och aldrig har barnen velat eller vågat gå in i lekrummet. Nu stod de där och konstaterade att det ville vara där. Tillsammans. Together. Insieme. Kloka som de är kom de också fram till att de tillsammans skulle klara eventuella språkproblem. Tillsammans. Together. Insieme. Det är härligt när de vill och kan och ska göra saker tillsammans. Det är ju inte alltid.

När väl alla blanketter för att få lov att vara lekrummet var ifyllda rusade jag igenom Ikea på rekordtid. Jag vet inte varför, men lite orolig för dem var jag allt. Väl tillbaka vid lekrummet var allt tutto bene, bara bra.

4 kommentarer:

Helly på vift sa...

Ja, det àr nog skònt att vara 2 i en sàdan situation, man vàgar ju mer tillsammans, iallafall nàr man àr liten... :)

Unknown sa...

Vacker bild på barna.

Anonym sa...

löjligt fin bild!

Anna, Fair and True sa...

Vilken fin bild!