onsdag 24 februari 2010

Knack, knack-vem där?

Våren?

Jag är inte riktigt säker men de känns som om våren sakta men säkert börjat kämpa sig framåt. Ljuset är tillbaka, både morgon och kväll. I morse klockan 7 då jag slog upp fönsterluckorna var de ljust ute! Det gör en allt lite piggare. Små, små gröna blad syns i rabatten där jag i höstas helt planlöst tryckte ner lite blomsterlökar och de övervintrande växterna har fått spröda ljusgröna skott. Dessutom, inga minusgrader på de senaste dygnen. Ingen frost att skrapa på bilens rutor och, håll i er nu, det väntas 17 grader och sol till helgen...sen nästa vecka lovar/hotar de med snö igen. Men det vill jag inte tro på. Positivt tänkande var det här!

7 kommentarer:

Familjen S sa...

Ciao
Jag har också precis nu skrivit om den annalkande VÅREN!!!
Mi piace molto!

Charlotte sa...

Det är underbart med att våren är på G... snart blommar körsbärsträden i Vignola... Sedan är sommar snabbare än blixten... 40 grader varmt och 90% luftfuktighet:-)

Anonym sa...

Ni kan vara lyckliga där nere. Vi här uppe får vänta på att all snön töar först. Hoppas inte bara vi får en massa översvämningar. För ni ska veta att det är massor av snö som ska bort.

Men vi unnar er våren. Den kommer nog till Sverige också. Ni kan ju börja att njuta, så väntar vi ett tag till.

Mamma

Helly på vift sa...

Här har vi över 20 grader varmt idag :-)

Vicky sa...

Chockad såg jag att det var 8 grader ute när vi steg upp idag. Om solen kommer fram som lovat till em kommer det bli ljuvligt. Fast jag längtar ändå till bergen och snö nu :)

Unknown sa...

Vàren har kommit hit med. Sol och varmt pà dagarna. Vàdret vàxlar oerhòrt, mellan storm pà natten och sol pà dagen. Hoppas verkligen att ni inte fàr mer snò. Det borde vàl ràcka nu?

Nina sa...

Fam S: Visst är det härligt! Ses enare i helgen. Kalas och skridskor.
Charlotte: aldrig är vi nöjda!?:-)
Mamma: Positiva tankar! Våren kommer när du minst anar det. Annas får du väl styra kosan hit och ta del av vår!
Helly: Underbart! Vi är inte där än...snart...kanske...
Vicky: Njut bergen, när ni kommer hem är säkert våren på plats!
Johanna: Sicilien verkar bjuda på blandad kompott. Fortfarande hotar meteo.it med snö nästa vecka. Hoppas inte. Krya på dig!