onsdag 10 februari 2010

Ny idol och veckans fråga

Hjalmar har genom livet hittat många idoler. De flesta har kommit för att stanna, de hänger kvar, i frontleden eller lite i periferin. Nu har en ny idol sällat sig till skaran och det är ingen mindre än Michael Jackson. Hur har då dett gått till? Varken jag eller Seb är MJ-fans eller har varit det. Inte uttalat iallafall. När Seb fyllde år köpte jag en samlingsskiva med MJ, tyckte att det borde finnas i vår skivsamling iallafall. Denna cd har sedan spelats till och från i bilen och det är ju riktigt bra musik. Vi sjunger och gör sådana där Michael Jackson ljud, det går bra i bilen då ingen hör. Hjalmar är med. Och Selma försöker. Jag berättade för Hjalmar att MJ var en grym dansare och det ville han se på direkten. Dvd-skiva inhandlades och nu kan ni tro att det dansas i huset vårt. Oj, oj.

Många låtar är poppis. Favoritlåten är dock Black or White. För några dagar sedan, efter att vi besökt några kompisar där Hjalmar tittat i en bok om Michael Jackson, frågade han mig:

-Han sjunger att det "does'nt matter if you black or white", varför ändrade han då sitt skinn?

Japp, det blev veckans fråga!

4 kommentarer:

ida sa...

oj vilken smarting!

Anna, Fair and True sa...

Bara fem år och så klok redan!

Unknown sa...

Vilken uppmàrksam kille!

Unknown sa...

Jag har en odlare som precis byggt klart sin agriturismo i Cassabile, utanfòr Sirakusa. Om ni àr intresserade att bo bland citrusodlingar sà maila och jag skickar information. Hon talar engelska. Poolen ska vara klar i Juni. Kram