söndag 7 februari 2010

Vårkänslor

Veckan har bjudit på det mesta, framförallt om man talar om väder. I söndags då i kom hem från skidhelgen hade det toksnöat i flera timmar. Det låg 15-20 cm snö i trädgården. På måndagen var skolan stängd på grund av all snön. Tisdagen bjöd på underbart vinterväder, sen började det töa. Igår, lördag, var det regn hela dagen men idag vaknade vi till sol och blå himmel som ger hopp om att våren ligger i startgroparna. Härligt!

Annars har helgen varit ganska annorlunda. I lördags var det öppet hus på skolan, så barnen hade ½-dag i skolan. Seb och jag njöt av lugn morgon och lite shopping på tu man hand. På eftermiddagen hyrde vi film och planen var att krypa upp i soffan och softa. Men...jag visste att det stod ett 40-årskalas med utgång på schemat för många av mina mamma-kompisar. Jag hade tidigare i veckan tackat nej men under kvällen började jag ångra mig och lagom till fördrinken blev jag upphämtad och sedan var det fullt ös på lokal en bra bit i på natten. Verkligen glad att jag ändrade mig!

Nu väntar årets första glass på en solig uteservering!

5 kommentarer:

Helly på vift sa...

Tycker oftast de oplanerade utgångarna kan bli som roligast när man inte har för höga förväntningar utan tar det för vad det är. Hoppas du inte är alltför tung i huvudet idag bara ;)

Nina sa...

Helly; inte alls tung faktiskt men har fortfarande ett vagt ringande i öronen...hög musik...tantvarning!

Unknown sa...

Ja, det har varit mycket snòkaos òverallt. Hoppas ni òverlever. Kjam

Vicky sa...

Glass i solen låter härligt ljuvligt!

Anonym sa...

LYX!
/sofia