fredag 22 januari 2010

Det kom ett brev på posten


Det här temat Kommunikation som Hjalmars klass jobbar med är verkligen glädjande. Idag damp detta brev ner i postlådan. Tyvärr "bara" adresserat till pappa men ack så fint ändå. Att han skriver...och på engelska. Han har säkert kopierat frökens text men ändå, han börjar blir riktigt stor vår lilla kille.

Ikväll smäller det, i dubbel bemärkelse. Första smällen blir att Winter Spettacolo går av stapeln och vi ser verkligen fram emot det. Hjalmars nerver har dock börjat tvivla och han säger att han inte vill, inte vågar. Håll tummarna för att han går upp på scen. Smäll nummer två, hoppas jag att Tyskland får i Handbolls EM i Österrike. Jag har inget emot Tykland men det är dags för grabbarna i Sveriges landslag att ta två poäng. Tyvärr missar vi matchen (pga WS) men jag hoppas någon barmhärtig själ där ute kommer uppdatera mig med jämna mellanrum...så länge det är lönt vill säga..


Uppdatering: Selma gick med glädje upp på scen och firade in det kinesiska nyåret, kanske drakens år...??? Tänkte att det var därför det var en drake med... Selma satt med huvudbonad i röd tröja och spelade instrument för glatta livet tillsammas med sina 16 (?) klasskamrater. Hjalmar gick upp på scen, hoppade över sin replik men följde schemat vid instrumenten och dansen/leken. Verkligen gott efter den ångesten som tidigare infunnit sig.

Allmänt var det en fantastisk kväll med fin underhållning, alla elever på skolan var delaktiga. Pjäserna var skrivna av varje klass och vi skrattade verkligen mycket (humorn var riktigt god) och jag tror varje förälder var mäkta stolt, och varje lärare och rektorn med för den delen. ISM är en fantastisk skola!

Sverige? Vet inte, finns det ett landslag? Självklart finns det det, de gjorde säkert sitt bästa...men, trist nog, EM är lite ointressantare nu...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk liten kille. Man blir ju själv rörd.Vilket tema! Kanske något att ta efter...
trevlig helg/kram/sofia

Anonym sa...

grymt coolt! Jag är så nöjd med att storasyster precis lärt sig skriva sitt namn, bloggade om det igår faktiskt.

Anonym sa...

Aaaaaa så sött, jag kunde se honom framför mig o säga detta direkt till pappa.
Men du förstår väl att han tycker om dig också. Men han är ju pappas kille, det vet du ju.

Mamma

Unknown sa...

Nàmen, vilket hàrlig kille! Naaaw...