onsdag 6 januari 2010

Julen 2009

I väntan på tomten...

Selma bytte sin napp mot en julklapp.

Selma och dockan om döptes till Kerstin.

Hjalmar med sin nya vän, Nintendo Ds...


Juldagarna/Nyåret 2009 var då;
  • Vi firade 5 julaftnar runt om i Skåne (men som tur var bara ett nyår!)
  • Det såg ut att bli en vit jul (snömässigt) men tji fick vi.
  • Seb var lite väl tuff i sitt snöbollskrig mot Hjalmar.
  • Selma lämnade sin napp till tomten, men ångrade sig och samlade ihop några julklappar att återlämna till Tomten i utbyte mot sin napp. Den lätte gick vi inte på!
  • Hjalmar fick sitt efterlängtade Nintendo Ds och snart ser han ut som Super Mario himself...
  • Seb och jag bestämde oss för att ej byta julklappar med varandra, jag ångrade mig bittert på julafton då jag satt utan klappar.
  • Jag var för första gången i mitt liv med om att köra på ett stort djur i trafiken. Ett rådjur mindre vandrar runt på Skånes marker. Läskigt och obehagligt var det.
  • Var sista året (för den här gången) som vi firar jul i kappsäck.
  • Seb och jag njöt av barnvakt. Shopping, restaurangbesök, filmkväll, hotellnatt och frukostbuffé stod på programmet. Lovley!
  • Vi njöt av att träffa och umgås med familj och vänner. Drack gott men åt godare...
  • Önskade oss ett nytt härligt och lyckligt år 2010 tillsammans.

7 kommentarer:

Helly på vift sa...

Verkar varit en hàrlig, men stressig jul pà 5 stàllen... Hej och hà, dàr ligger man i là....

God fortsàttning!

Vicky sa...

En riktigt god fortsättning på det nya året! Kram

Anna, Fair and True sa...

Vilken otäck upplevelse att köra på ett rådjur :( Men tur att det gick bra i alla fall (för er, inte för rådjuret antar jag).

Vad skönt att ni fick liten egen tid.

Det blev alltså aldrig någon snö hos er?

Jag kommer aldrig sluta med julklappar! :)

Anna, Fair and True sa...

Gott nytt år skulle jag säga också!

Anna, Fair and True sa...

Söt klänning Selma hade förresten!

Anonym sa...

Saknar er redan.....
Kram syrran

Nina sa...

Helly: 5 ställen mot ett Malaysia...
Vicky: detsamma!
AFT: Absolut otäckt med bilen gick det bra (inte en skråma)- med rådjuret sämre...Vi hade snö, innan jul -och efter men inte direkt på julafton. Tack x2!
Syrran: håller med, men snart ses vi oftare igen.