tisdag 12 januari 2010

Varm och glad

I Hjalmars klass jobbar de just nu runt temat "Kommunikation". De har pratat och tagit reda på vilka olika sätt man kan kommunicera med varandra på. Hur man gjorde förr och hur vi kommunicerar idag. Ett av de sätt de pratat om (och numera också testat) är e-mail. Följande mail fanns i min inbox när jag öppnade datorn nu på eftermiddagen.
Jag önskar att Hjalmar aldrig slutar att skicka sådana mail till oss...
Kan man bli annat än varm och glad? Trots att det är riktigt ruggit och kallt ute...
to `mum and dad
i luv you
from hjalmar


På torsdag skall klassen, och klassen över, på studiebesök till Bolognas flygplats. Rundvandrig och möjligheter att se olika sorters kommunikation står på dagordningen. Hjalmar är entusiastisk och ser fram emot utflykten. Spännande.

7 kommentarer:

Helly på vift sa...

Sà himla gulligt! :-)

Familjen S sa...

Underbart mail, det måste ni spara!

/Katarina

Anonym sa...

Så underbart! Vilken kille!
kram/sofia

Anonym sa...

Riktigt härligt skrivit till er.

Och visst är det kul komma till Bologna flygplats utan mam and dad. För det är han ju mycket van vid.

Mormor

Unknown sa...

Naaaw, sà gulligt!

Unknown sa...

Naaaw, sà gulligt!

Vicky sa...

Vilket underbart mail :)

Sv: Japp, varenda sportaktivitet man skriver in barnen (även som vuxen ibland) på kräver läkarintyg att man är frisk. Jag tolkar din fråga som att ni slipper det!? Jag tog för givet att det bara var ytterligare en knäpp italiensk grej, men det kanske är lokalt.
Trevlig kväll!