fredag 5 mars 2010

Det svänger

Och det är ganska milt uttryckt. För svänger gör det. Vi har riktigt och verkligt vårväder, i alla dess former. I tisdags satt jag ute i solen, i jeans och en tunn tröja. Så härligt. I luften var det 16 grader och i solen - riktigt varmt! Jag fick till och med gå in ett tag och senare flytta mig till skuggan då svetten började lacka. Ingen klagan, bara ett konstaterande. Idag, dock, klagar jag. Riktigt mycket. Efter två dagar med regn och dimma har det idag börjat snöa. Och det snöar riktigt mycket, det vräker ner tung och blöt snö.


I torsdags var det utklädning på skolan som gällde. De har den senaste veckan haft boktema på skolan och då bett föräldrar från olika länder/kulturer och med olika språk att komma in och läsa en saga från sitt land/kultur på sitt språk (alltså ingen allmän översättning till engelska). Temat avslutades i torsdags med att alla, elever och lärare, var utklädda till en bokkaraktär. Hjalmar var indian och Selma var Pippi Långstrump. Just det, favorit (?) i repris från förra året. Tja, att klä ut sig är inte våra barns favoritsysselsättning, men de gjorde det.

 En annan sak som svänger är Selmas humör...kolla in henne...INTE glad!

5 kommentarer:

Helly på vift sa...

Selma såg inte så glad ut, men är söt ändå ;)

Min L har berättat hur mkt han avskydda att bli utklädd som barn, men om han inte gjorde det fick han inte gå på festerna.. Det verkar vara rätt vanligt här att barnen ska klä ut sig. Kommer inte ihåg att jag någonsin gjort det, men jag hade nog tyckt det var kul.

Här ändrar oxå sig vädret snabbt och har sista veckan varierat från 14 till 24 grader med sol, regn och blåst om vart annat....

Anonym sa...

Nej, vad hon ser sur ut. Mycket annorlunda än när baletttjejen var på bild.

Var inte kläderna bra nog. Tyckte hon inte att hon liknade Pippi. Kanske saknade hon Pippis hår. Man kan ju undra, men det skall inte så mycket till för att 3åringar blir lite sura.

Mamma/mormor

Unknown sa...

Vad mycket hàrliga aktiviteter de har i skolorna. Nà, Selma sàg inte glad ut. :=)

Hàr svànger det ocksà. Varit +22, sol som sedan blev till storm i tvà dagar och nu àr det molnigt och jah...fàr se hur "kyligt" det blir.

Anna, Fair and True sa...

Haha, det var ju lite skillnad på Selmas min på det här fotot och det i ballerinaklänningen här under :)

Nina sa...

Det ar nog inte kläderna det v ar fel på, humöret mera. Barnen gillar inte att klä ut sig. Förra året ifrågasatte Hjalmar det hela: -Räcker det inte med att jag är mig själv. -Det räcker långt svarade vi! Men ändå försöker vi varje år...konstigt.(kolla bloggen samma tid förra året...)