tisdag 9 mars 2010

Ett italienskt uttryck...

Marzo é pazzo låter det och det betyder uppenbarligen att mars är galen. Och det stämmer. Idag är det den 9:onde mars och idag är det galet väder. Tyvärr. Det har kommit snö. Så pass mycket snö att skolan är stängd imorgon. Jag minns att jag skrivit det förr - i Italien har vi svenskt aprilväder i mars.

Annars har det varit en god dag. En lugn morgon med samarbetsvilliga barn som punktligt väntade på skolbussen klockan 8,00. Jag tog en lång frukost innan jag gav mig av in till Modena för att leta present, shoppa och möta upp A för lunch. Sen blev det att möta barnen och åka på playdate hos systrarna och kompisarna E och E. En bra dag trots galet väder alltså.

2 kommentarer:

Vicky sa...

Jag hoppades faktiskt att de skulle stänga skolorna här med. Men de är öppna så jag har just varit ute och kört dagens första vända i snökaoset...

Helly på vift sa...

Här snöar det inte, men motorvägen var stängd i natt pågrund av ny jordskred... Kommer nog ta lång tid att ta mig hem i eftermiddag...