fredag 8 maj 2009

Icke välkomna gäster

Solen har strålat de senaste dagarna och sommaren gör sig påmind. Det är såååå härligt och vi njuter fullkomligt! Tyvärr medför värmen och solen att vi får ganska många icke välkomna gäster i form av myror och myggor. Igår fick jag mitt första (och andra och tredje) av sommarens alla myggbett. Det kommer att bli 1000-tals innan sommaren är över...men det gör inget. Hellre myggbett än regn! Myrorna har intagit ovanvåningens badrum och spatserar i rad in och ut ur Hjalmars rum. Sökande efter kvarglömd äpplebit eller kex på lillemans rum pågår...

Idag har jag debuterat på tennisens uteplan. Det var en gó känsla att spela tennis med goa tjejer kl. 9,00 i sol och värme. Jag måste erkänna att det var roligare att spela utomhus - och då är det redan roligt att spela inne. Superkul med tennis alltså!

Nu skall jag gå ut och lapa sol samtidigt som jag klipper gräset. Detta skall göras innan Selma vaknar från sin tupplur och Hjalmar kommer hem från skolan för då skall det firas helg och ikväll gör vi det tillsammans med familjen Z.


Selma på Oplá för någon vecka sedan...

5 kommentarer:

Vicky sa...

Då kan jag bara vänta mig att myggen ska dyka upp här med... Har inte sett så många hittills. Trevlig helg :)

Anna, Fair and True sa...

Är du den enda kvinnan i området som klipper gräset? Italien är ju lite gammaldags liksom...

Nina sa...

Anna: jo, det är nog så att jag är den enda kvinnan i grannskapet som klipper gräset...allt som har med hus och trädgård (utom att placera ut blomkrukor) ligger på männen lott.

Anonym sa...

Usch, så tråkigt med myror inne, men det är inte roligt om de är ute på altanen heller.

Skall vi skicka ner myrlådor till er?
Försök också med att strö kanel?

Selma har det bra som kan får följa med på kalas i ett. Hon verkar gilla detta.

Mamma

segsliten sa...

Jag har också redan blivit myggbiten, det är ett jäkla ofog det här med alla mygg! Ha en skön helg!
Kram ☺