söndag 17 maj 2009

Vår helg i Toscana

Helgen med kusinerna i Toscana kunde knappat varit bättre. Barnen har funnit varandra och vi vuxna har ju gjort det för länge sedan. Att det dessutom var underbart väder och underbara platser vi besökte spädde ju bara på vår positiva reseupplevelse genom Toscana. Första målet var Siena. Det gick till slut efter att ha letat parkeringsplats ganska länge, men det var det värt. Vacker stad! Dessutom gick "biltävlingen" Mille Miglia genom staden just då vi var där så en och annan snygg gammal bil fick vi se! Efter Siena blev det raka vägen till hotellet utanför San Gimingnano och direkt ner i poolen. Svalkande i den 30-gadiga värmen! På kvällen gick vi en promenad in till San Gimignano för mat och världsberömd glass! Vi promenerade runt i denna fantastiska by och njöt av utsikten över Toscanas kullar! Söndagen bjöd på sol, sol och sol så vi begav oss av mot havet. Marina di Bibbona. Härligt! Solbrända och sandiga sade vi sedan adjö till brorfamiljen, som valde att stanna kvar för ännu en dag vid stranden, och begav oss nöjda hemåt. Nu skall den nya veckan snart sparkas igång och i början av den kommer fotografier från helgens laddas ner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter underbart!
kram/sofia
Vi har kollat på poliser och helikopter cirkulerat över centrum....

segsliten sa...

Jag har varit i San Gimignano flera gånger, och jag tycker det är så härligt mysigt där runtomkring. Jag blir riktigt sugen på att åka dit en tur. Får se när det kan bli, jag har ju minst tusen andra platser som jag också vill besöka.
Badade ni i havet också?
Kram ☺

Nina sa...

Sofia: Det var underbart, bilder kommer men vad har hänt i Lund?

Segsliten: San Gimignano vill jag redan tillbaka till. Men vad gör man - reser tillbaka till en plats men redan sett eller besöker en ny. Det är problemet med Italien - för mycket att se!
Vi badade i havet, ca. 20 grader!