onsdag 6 maj 2009

Slutet av en vecka, början av en annan.

Hjalmar med hamburgare i parken.

Selma filosoferar utanför en siestastängd butik i Lazise.

Selma äter jordgubbar hos kompisarna W och N.

Slutet av förra veckan och början av denna veckan har varit bra och vardagliga. Under söndagen gav vi oss ut på cykeltur. Jag hade sett en skylt som visade en agriturismo (restaurang) just utanför Formigines kant och vi tänkte ge stället en chans. Vår förhoppning var att hitta ett smultronställe och en restaurang med lite springyta för barnen på cykelavstånd från hemmet. Allt såg bra ut, vinrankorna omringade stället och restaurangen hade dukat upp med finaste linnedukarna och porslinet under en stor pergola som täcktes av blommande och doftande Blåregn. Allt såg bra ut alltå...men tyvärr var stället denna dag fullbokat så...bättre lycka nästa gång. Personalen var dock trevlig och tillmötesgående så efter den lilla titten vi tog oss på stället gör att vi kommer prova lyckan redan till helgen som kommer.

Igår var det dags för ny "Ladies Night Out" på biopalatset i Modena. Filmen som visades (på orginalspråk) var The Reader. Återigen Kate Winslet som huvudrollsinnehavare (liksom Revolutionary Road, den förra filmen jag såg på bio) men denna gång var jag på bättre biohumör och jag upplevde filmen som bra och absolut värd att se. Kate Winslet har blivit belönad med en Oscar-statyet (eller nominering) för sin insats och det kan hon verkligen vara värd. Filmtips från mig alltså: The Reader.

3 kommentarer:

segsliten sa...

Härliga bilder!
Tyvärr går jag sällan på bio, men tack för tipset!
Ska ni till Österlen i sommar? Jag åker dit i juli med barnen.
Kram ☺

segsliten sa...

Mamma har hus i närheten av Hammenhög, så Simrishamn åker jag en hel del till.
Kram ☺

Vicky sa...

Det låter skönt! Hoppas veckan fortsätter på samma vis :)