lördag 14 mars 2009

Boun lavoro in giardino

(jag reserverar mig för språkfel av alla slag i rubriken!)
Full fart på arbetet i trädgården!

Idag har det jobbats i trädgården av både stora och små. Den största delen av gräsmattan (eller ytan där det bör vara gräsmatta) i vår trädgård består av lera. Inte speciellt spännande! Redan förra våren gav vi oss i kast med att odla gräs som gav ett blanda resultat. Så i år var det dags igen! Håll tummarna för att det kommer frodas en härligt grön gräsmatta här om några månader...

Snart skall jag koppla upp mig via svt.se och följa Lugi Herrs avgörande match i handbollens elitserie. För att skänka min gamla klubb lite positiv energi från vårt varma Italien har barnen dagen till ära klätt sig i sina sporttröjor. Deras garderober rymmer inga lugitröjor men Sverigetröjor fungerar väl lika bra.

Selma på lekplatsen igår, mumsandes på riktigt god italiensk glass!

Kvällen kommer avslutas med tacos och melodifestivalen. Bouna sera!

5 kommentarer:

Anonym sa...

tröjorna funkade!!!

tacos i Italien känns som helgerån mot landets matpotential?! :)

segsliten sa...

Skönt med en dag i trädgården. Lycka till med gräset!
Kram ☺

Anonym sa...

Dessa härliga bilder fr ert nuvarnade Italien, kan man inte se sig mätt på. Jag har tagit fram o tittat 2 ggr idag. Och så barnen i Sverigetröjar i trädgården. Jättetrevligt av er att visa var ni hör hemma.
Helt underbart verkar ni ha det fn.
Vi hoppas o hoppas verkligen att våren snarrt kommer till oss.
Mamma

Vicky sa...

Jag tror minsann ni haft varmare än vi, för jag har inte haft kust att ta av mig till kortärms under helgen...

Vi har inte börjat med trädgårdsarbetet för våren ännu. Just gräsmatta har jag slitit ganska mycket med under dessa år här. Vårt största problem är inte lera utan ogräs. Bättre än ok blir den inte, men den ska fungera som en plats för barnen att leka på tycker jag.

Ha de gott :)

Anonym sa...

Kikar in för att säga hej. Vilken fin bild på Selma och glassen =)
Ha det bra i vårvärmen!