onsdag 18 mars 2009

Onsdag


I söndags körde vi på gammal vana till "vår" agriturismo. Tillsammans med två andra familjer njöt vi i av vårsolen ute i naturen innan vi fortsatte att njuta av lååååånglunch!

Idag skall jag åka med ett gäng mammor till en Acetaia och få lära och se hur balsamvinäger skapas. Det skall bli intressant men framför allt socialt trevligt! Efter det väntas lunch i vårvädret och beroende på hur lång tid rundvandringen tar så får vi se om jag kan stanna kvar och äta eller måste bege mig för att hämta Selma från dagis.

När Hjalmar slutar skolan idag skall han ha med sig en klasskompis från Usa hem för lite lek. Hjalle har ju blivit så stor (?) nu att det blir lek utan att föräldrarna är med. Spännande!

Igår var jag på Ladies night out i Modena. Det har varit ett vinnande koncept att gå på engelsktalande (alltså ej dubbad) bio och igår stod Revolutionary Road, men det gamla radarparet från Titanic, Leonardo DiCaprio och Kate Winslet på tur. Jag är en feel-good-movie-girl för tillfället och tyvärr var denna film nog allt annat än ett lyckopiller...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder Nina. Skönt att våren har kommit till er. Den är faktiskt också på g här i Skåne men man vet ju inte för hur länge. Solen skiner och värmer i den kalla vinden.
Så filmen är inget du rekommenderar? Själv har jag inte gått på bio på evigheter. Ska se Pettson och Findus om några helger vilket också är mysigt.
kram/sofia

Vicky sa...

Vad mycket kul du är ute på :)

Min 4-åring åker hem med en kompis varje torsdag em och jag tar med 6-åringen på gympa. Håller med om att det händer något i deras ålder, de har växt till sig och gör sig lite självständiga!

Nina sa...

Sofia: nog rekommenderar jag filmen iallafall. Efter lite eftertanke var den faktiskt sevärd men jag påpekar - INGET lyckopiller!

Utlandsmamman: visst är det häftigt hur de utvecklas, dina inlägg om språkutveckling är verkligen intressanta för mig att läsa.

Anonym sa...

Härliga färger på fleecetröjorn ihop med dina vårbilder.
Barnen ser så glada ut. Jag tror att de trivs.
Mamma

Anonym sa...

Hej!
det här är min nya bloggadress.