fredag 27 mars 2009

många tankar - inga svar!

Min bloggvärld är ganska liten. Jag skriver på min blogg för min skull och för att berätta för intresserade om vårt liv här i Italien. Jag läser inte speciellt många andra bloggar men jag har hittat min nisch av bloggar som jag gillar och som jag läser. Jag kom ofta tillbaka till de bloggarna jag gillade, jag lämnade kommentarer och en del av bloggarnas skribenter kom då att läsa min blogg och lämnade kommentarer tillbaka. Så blev vi bekanta. Efter en tid i denna bloggbekantskap har vi blivit vänner, ”bloggvänner”. En vänskap som inte är att förringa, en viktig vänskap för en bloggare. En av dessa bloggvänner har nu råkat ut för stor tragik och jag känner med henne och hennes familj. Jag känner mig sorgsen. Mina tankar känns stormiga och svåra att överföra till skriven text, men många av dem finns hos henne. Ta hand om dig/er!



Vi har farmor och farfar här och helgen är fullspäckad med diverse småutflykter, restaurangbesök och middag på hemmaplan. Vädret är än så länge bra men det ser ut som om det skall bli aningen regning under senare delen av helgen och nästa vecka. Därför, nu ut i solen en stund för att njuta innan middagen skall tillredas.

1 kommentar:

segsliten sa...

Härligt med långväga besök. Hoppas ni får en trevlig helg, och att solen håller i sig.
Kram ☺