söndag 8 mars 2009

Skidhelgen är slut

Utsikten från vårt hotellrum var vacker!



Vår lång-helg i Selva var toppen. Vädret gick från klarhet till klarhet under våra dagar i byn och avslutningen var magnifik. När vi rullande in i Selva på torsdagseftermiddagen var det snöblandat regn...det sänkte humöret lite, men efter någon timme var det bara snö som singlade ner. Mycket bättre. Fredagen var molnig, snöig men ändå ok. Lördagen och söndagen var underbara på alla sätt. Klarblå himmel och sol.

Selma gillar verkligen snö! Framförallt att äta den, mamma upp i dagen!

Bus i snön mellan all skidåkning!

Hotellet uppfyllde sina stjärnor och var mysigt och familjärt. Det allra bästa var dock Hjalmars otroliga framsteg med skidåkningen. Dels ville han åka och dels gjorde han det riktigt bra. Flera gånger upp i knappliften och hela barnbacken ner, visserligen tillsammans med mamma, men vilken kick det gav oss alla! Nu längtar och planerar vi redan inför nästa vintersäsongs skidresor...Förutom skidåkningen blev det massor av lek och pulkaåkning i snön.

I väg i liften...

Skidkillen!

Här kommer vi!

Väl tillbaka i Formigine var det härlig vårvärme och blommande krokusar i trädgården. Det bästa av båda världar fick vi verkligen denna helg!

9 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, vilken vacker utsikt ni hade!
Kul att det går framåt med åkar-talangerna, själv skulle jag nog bara slå mig :o)

Anonym sa...

Vad härligt det såg ut på bilderna. Kul med Hjalmars åkning. Provade Selma?
Det låter gött med vår. Här snöar det och regnar om vart annat tyvärr.
Ha en bra vecka. Kram Sara

Anonym sa...

Härliga bilder från er helg. Kul att Hjalmar kanske fått lite försmak på skidåkning. Detta gillade väl du. Kommer nog bli bättre o bättre.
Här i Simrishamn har det varit dugggregn hela söndagen o blåst fred-lö.
Trevligt att ni hade en skön helg tillsammans i underbara snön o bergstoppar. Underbart att njuta av era utflykter.
Mamma

Anonym sa...

Wow vilken underbar utsikt... Påminner om våran på sportlovet men dubbeltfallt... om inte tusenfallt...
Önskar dig en skön söndagkväll! kram anna

segsliten sa...

Vilken höjdarhelg! Jag förstår verkligen att ni fått blodad tand, och vill planera in fler sådana här heleger till nästa vinter.
Kram ☺

Vicky sa...

Njuter av dina bilder och text. Jag vill jag med! men det kommer inte och bli av mer i år för oss, det är bara att inse...
Tack för din kommentar igår! Jag blev så glad när jag läste den :)

Vicky sa...

Nu får du titta in en gång till hos mig, för jag svarade på din fråga om Mantova i kommentaren där :)
Trevlig kväll!

A L V A S - P A P P A ! sa...

nä nu blir jag verkligen förbannad!!

:)

men bestämde med dala igår att nästa år blir det alperna, vet inte om vi fick med fruarna men i värsta fall får dom väl stanna hemma med kidsen!

Anonym sa...

Så, härligt Nina. Fantastiska bilder. Förstår att ni njöt. Sitter och jobbar hemifrån idag men ska in till jobbet nu för möte.
kram/sofia