lördag 14 november 2009

Dimmigt

Vardagarna har övergått till helg. Vädret (dimma, fukt och grått) inbjuder till inomhusmys och att spenera tid på att titta igenom alla sommarbilder. Då var det härligt varmt, lite för varmt ibland...





Bilder från i somras...men nu längtar vi först till jul och vinter...

Tidigare i veckan var det dock bättre väder och jag var minsann på matlagnigskurs, igen. Denna gång uppe i bergen och hemlagad pasta stod på menyn. Mjöl, ägg, knåda, kavla, torka, rulla, skära och vips hade vi tagliatelle. Dessutom gjorde vi tortelloni med ricotta och parmesanfyllning. Lite pyssligare och tidskrävande. Det var kul, frågan är bara om jag kommer göra egen pasta då det finns god pasta att köpa...

Nu blir det husgöra innan vi skall köra till familjen H på lek och middag.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Håller precis på att ladda in ett sommarfoto på bloggen. Vad kul! Kram

Helly på vift sa...

Fina sommarbilder!

Sjàlv kòr jag alltid pà konceptet att om jag inte kan gòra det godare sjàlv sà kòper jag det heldre. Det àr liksom inte vàrt besvàret annars...

Fast nàgon gàng ibland kan det ju vara kul...

Anonym sa...

blir helt knäckt av såna bilder, jag fixar inte detta med höst och vinter :(