onsdag 4 november 2009

Vanlig vardag igen..

Så var den tillbaka, vardagen. Med buller och bång startade dagen ett antal timmar tidigare än vi var vana vid under lovet. Kanske inte helt pigga barn men väldigt glada barn åt frukost och klädde på sig skolkläder. I rasande fart. Längtade till skolan. Till och med borstades tänder och hår utan klagan denna morgon, det hör inte till vanligheterna. Sen satt de där i skolbussen och vinkade glatt adjö. Alltid lika gulligt, som ett stävsamt gammalt par liksom. Hjalmar och Selma.

Nu står kanelbullsdegen på jäsning. Det är min överraskning till de små då skoldagen är över och det strävsamma gamla paret kommer hem med bussen igen.

Vintern har kommit tillbyn. Bara 7 grader nu på morgonen och ganska ruggit.


Lazise, en av mina absoluta favoritbyar vid Gardasjön.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så trevligt. Man blir så glad o uppiggande av dina berättelser o bilder. Jag kan se barnen där i den lilla minibussen. Riktigt lugna o söta.

Vi har riktigt tråkigt väder idag.
Det är blåsigt, kallt, mulet o mörkt redan nu kl 14.30. Därför var det så härligt att öppna din blogg o läsa om vad du/ni gör. Och så dina bilder. Man blir ju sugen på Italien o din lilla by vid Gardasjön, precis nu.
Mamma

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Gardasjön...mmmm...så vackert. Vill åka dit igen. Första gången jag åkte dit var med husvagn mitt i natten. Det var becksvart ute. På morgonen drog vi upp camparpersiennerna och Wow vilka berg vi vaknade till. De såg vi inte i mörkret. Denna stund glömmer jag aldrig!

Helly på vift sa...

Ah, vad hàrligt det verkar. Jag vill oxà ha barn! Har bara 3 katter och en hund ;)

Unknown sa...

Böcker från bokus.se. Finns konto för utlandsboende som distanspluggar. På min blogg: Skrolla ner till "Andra bra länkar" - Klicka på Kurslitteratur utomlands. Fungerar mycket bra!

Anna, Fair and True sa...

Har inte varit vid Gardasjön ännu men en dag!