onsdag 15 april 2009

Fortfarande lov

Syskon på promenad.

Bild från helgen, mamma och son njuter i solen.

Selma vill gärna fotograferas...

Iallafall är det lov för mig och barnen. Inga tidiga mornar, inga skolbussar att passa, bara kvällsrutinerna som skall in i fas igen. Seb måste däremot jobba, men snart är det helg igen.

Hjalmar har tjatat om och saknat kompisar. Vill leka med någon men alla (nästan) är fortfarande bortresta. Idag fick jag dock glad information. Eventuellt kalas på söndag och, om vädret håller i sig, lek tillsammans med andra familjer på tennisklubben imorgon. Det gjorde Hjalmar glad.

Selma vill helst till dagis. Snäll mamma som man försöker vara har jag tagit henne ledigt hela denna veckan, men hon frågar varje morgon om hon får gå på dagis. Vad hon inte vill gå på är däremot pottan. Det irriterar mig men jag försöker hålla låg profil...Det är svårt ibland. Inte stressa, vänta till sommaren är mitt mantra just nu, det går sådär!

Dagen har annars varit härlig. Sol och värme. Barnen har "badat" i vattenslangen i trädgården, det var varmt i solen men vattnet var kallt. Nu har solen gått i moln och jag skall ta mig in i köket för att tillaga en kulinarisk Fläskpannkaka. Alla tillbehör finnes på plats; vitkålsallad och lingonsylt. Rätten faller tyvärr inte barnen i smaken så jag kombinerar det hela med lite korv.

3 kommentarer:

segsliten sa...

Här är det också lov än, men imorgon börjar allvaret...i två dagar, sen är det ju helg igen.
Nu minns jag inte längre webbadressen till dinosaurieparken, men jag skrev in den i en svarskommentar till dig tidigare idag.
Kram ☺

Anonym sa...

Nina, jag följer dig...hela tiden ;-)
Det här med pottan löser sig av sig själv. Du har ju en bestämd liten dam och detta är ju det hon kan bestämma över utan att du kan påverka något. Låt henne springa med rumpan bar när ni är hemma. Ha pottan i vardagsrummet, trädgården så hon ser den och har lätt för att hitta den. Men detta tänker du säkert redan på. Sen får ni också göra kissdansen och bajsdansen när det kommer något i pottan, alltid lika roligt. varm kram/sofia

Anonym sa...

Så söta barnen är på bilderna. Håller varandra i händerna, men kanske Selma verkar mest nöjd, att få hålla Hjalmar. Och den där bilden på Selma med Kittydressen är ju helt underbar.
Och vi förstår att ni haft en mysig helg som gick. Men det ser lite kyligt ut bakom stenarna.

Och vem har hon det där efter att vilja gå på dagis.
Du var precis likadan de två dagar jag var fri varje vecka när vi flyttade till Lund. Du ville bara till Britten (dagmamman) inte vara hemma o städa o baka eller hälsa på mormor eller göra ärende i affärer. Håll ut med det som känns jobbigt.
Mamma