torsdag 2 april 2009

Snart, snart, snart

Vi är inne i april och snart är det påsklov. Bara morgondagen kvar. Under påsklovet fyller vår stora lilla kille 5 år. Jisses, vad fort tiden går när man har roligt! Hjalmars önskelista ändrar sig lika ofta om tv-reklamen skiftar och även varje gång han vänder blad i någon av leksakskatalogerna som fortfarande hänger med sen i julas. Seb och jag skall ut och handla imorgon, vi har våra planer. I lördags var det denna som stod högst upp på Hjalmars önskelista (den blir det inte!):


Det är en minimotorcykel (om jag minns rätt benämnde Seb den med "MonkeyBike). Max 50-60 cm hög.

Eftersom Hjalmar fyller år under lovet har våra barnkalas planer inte prioriterats så högt. Därför tyckte Hjalmar att han borde bjuda på något i skolan. Jag gav honom möjligheten att välja vad han ville bjuda på och det resulterade i 2 h storbak för mig under eftermiddagen. Kanelbullar!

6 kommentarer:

segsliten sa...

Jag hoppas att kalaset blir lyckat!
Kram ☺

Vicky sa...

Den står nog högst på min 4-årings lista (han blir förresten 4,5 under påsklovet - fast det firas inte alls) men inte heller han kommer få den...
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Kanelbuller är ju alltid uppskattat,både av internationella och nationella människor. Vår ugn fungerar inte som den ska så därför har vi inte bakat på flera månader....
Våren har nu kommit till Skåne. Fantastisk väder så det bådar gott för påsklovet. Jag arbetar på måndag för att jobba undan lite papper men sen blir det ledigt med stort L.
Varm kram/sofia

Nina sa...

Segsliten: det blir ett litet kalas på söndag. Barnkalaset har flyttats fram till senare i vår...
Utlandsmamman: Vem skulle våga ge en sådan till sin son på 4,5-5 år?!
Sofia: NJUT nu av ledigheten! Är det ledigt även för P? Hoppas det!

Veronica sa...

Kan tänka mig att det skiftar snabbt på önskelistan :)
Angående 25:e april så ska alla affärer i centrum av Florens vara öppna som vanligt! Så det är bara att shoppa loss :)

Ha en riktigt fin helg!

Kram

Anonym sa...

Ja förstår, den blir det inte!
Bättre att cykla tycker jag. Hoppas att Hjalmar blir glad för de han får på onsdag.
Man tänker tillbaka på när kusin Noah fyllde 5 år (då de bodde i Stångby) så var ju Hjalmar den där lille bebisen på nästan 1 månad.
Minns det som det var igår, där han låg i vagnen.
Mamma